روز «نوید آمدن بهار» را می‌دهد و روز دیگر از «آمدن مردان» خبر می‌دهد. یک روز وعده از آمدنش در دنیای مجازی می‌دهد و روز دیگر آمدنش را با سخنانی باورنكردني در مورد کنار گذاشتن یار نزدیکش اسفندیار مشایی خبرساز می‌کند.

بازگشت احمدی‌نژاد بدون مشایی

به گزارش گلستان 24، حالا دیگر همه می‌دانند که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق سودای بازگشت به سیاست را دارد. برخي بر اين باورند كه انتخابات مجلس دهم را نشانه گرفته است؛ اما آينده تعیین می‌کند که سودای بازگشت به ریاست‌جمهوری را دارد یا نه؟

 احمدی‌نژاد این روزها فعال‌تر از قبل شده است. دیگر از سکوت خبری نیست. گویا تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت براي کسب کرسی‌های مجلس دهم، او را هم از لاک سکوت بیرون آورده است. هر چند برخی از دوستان قدیمی‌اش در جریان اصولگرا، امروز از او برائت می‌جویند و می‌گویند دیگر شانسی برای بازگشت به قدرت ندارد؛ اما در مقابل برخی از تحلیل‌ها حاکی از آن است که حتی اگر احمدی‌نژاد جایی در بین دوستان قدیمش نداشته باشد با این حال «او می‌خواهد رهبر مخالفان روحانی باشد.» در این میان بسیاری بیانیه دفتر احمدی‌نژاد در مورد برائتش از تخلفات مالی محمد رضا رحیمی معاون اولش را تلاش دیگر برای بازگشت به عرصه سیاست می‌دانند. هر چه هست او این روزها فعالیت‌های رسانه‌ای اش را کلید زده است. با راه‌اندازی سایت هما، گوگل پلاس و اینستا گرام فعالیتش را آغاز کرده است؛ قرار است روزنامه‌اش «مهر عدالت» را به زودی راه‌اندازی کند و روز یکشنبه به مناسبت افتتاح سایت شخصی‌اش، بیانیه ای صادر کرده است. پیامی با این مضمون که «هیچ دسته و گروه و فردی نمی‌تواند ادعای مالکیت انقلاب و دستاورد بزرگ آن، یعنی جمهوری اسلامی را داشته باشد. انقلاب به هیچ فردی بدهکار نیست و ارثیه کسی یا گروهی محسوب نمی‌شود.» البته او پیش از اینها تلاش کرده بود تا با تاسیس یک دانشگاه به حضور اجتماعی‌اش رسمیت بدهد اما تلاش او ناكام ماند و او و یارانش برای راه‌اندازی دانشگاهشان هنوز موفقیتی به دست نیاورده‌اند. شاید همین موضوع او را برای راه‌اندازی انواع سایت‌های خبری مصمم‌تر کرده است.

  مشایی در مجامع ما حضور پیدا نمی‌کند
به هر حال او عصر روز یکشنبه در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ نویسان به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی که در دفتر محمودیه برگزار شد در سخنانی گفت: «با این سایت، عالم زیر و رو نمی‌شود. حواستان باشد باید بیایيد و قوی‌تر کار کنید.» او البته خبر مهمی را هم اعلام کرد، خبری که شاید آینده سیاسی او را تغییر دهد. به گزارش متین نیوز، سایت نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، او در حاشیه مراسم افتتاحیه سایت شخصی‌اش در پاسخ به یکی از حضار که خطاب به او گفت: «در نبود جناب مهندس مشایی شاگرد اول شما این مراسم لطفی ندارد» گفت: از این پس مشایی هرگز دیگر در مجامع ما حضور پیدا نخواهد کرد.»  پیش از این نیز خبرها حاکی از آن بود که مشایی مدتی است که در جلسات احمدی‌نژاد و یارانش حضور ندارد. ظاهرا دلیل این موضوع فشار و توصیه برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد مبنی بر کناره‌‌جویی از مشایی است؛ توصیه‌هایی که به نظر می‌رسد تاثیرگذار بوده، تاحدی که محمود احمدی‌نژاد نیز تصمیم گرفته رسما آن را اعلام کند و بر جدایی‌اش از مشایی صحه بگذارد.
 به هر حال احمدی‌نژاد روز یکشنبه در بخشی از سخنانش در بین جمعی از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ‌نویسان به مناسبت آغاز دهه فجر گفت: «همه آنهایی که به دنبال اصلاح وضع جهان هستند، باید توجه داشته باشند که هر اتفاق بیرونی خبر یک اتفاق درونی است؛ چون بعضی‌ها می‌گویند ما قبل از انقلاب زندگی می‌کردیم و روغن نباتی هم کیلويی فلان بود. بنده می‌گویم انسان می‌تواند فقط نوک دماغش را ببیند یا می‌تواند هر روز دایره مطالباتش گسترده‌تر، جدیدتر و آرمان‌خواه‌تر باشد.»
به گزارش خبرگزاري مهر، او گفت: «بعضی‌ها اوایل انقلاب مقاله می‌نوشتند و اظهار فضل می‌کردند و می‌گفتند انقلاب ناقص به دنيا آمده و در حال حاضر هم عده‌ای همین مطالب را بیان می‌کنند. به نظرم اینان از این نکته غافل هستند که تحولات اجتماعی نتیجه تحولات درونی انسان‌ها است.»  وی افزود: «ما در محله نارمک زندگی می‌کردیم و رفقای قدیمی زیادی داشتیم؛ چون پرتحرک هم بودیم و ارتباطاتمان زیاد بود. وقتی بعدها من به تحولات انقلاب دقت کردم دیدم این تحولات روحی به خوبی قابل درک است.» احمدی‌نژاد ادامه داد: «از همان اول انقلاب ما به انقلاب جهانی انسان کامل و حکومت جامعه گره خورده بود و اصلا با آن یکی بود، عده‌ای آمدند و می‌خواستند ما را سرگرم کنند و می‌گفتند اول توسعه سیاسی انجام دهیم یا توسعه اقتصادی را، انسان کامل همه وجودش با هم رشد می‌کند.»

  چاوز هم منتظر ظهور بود!
 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: «انقلاب اسلامی در نسل انقلاب جهانی است. همه بشریت از آغاز منتظر یک روز بهتری بودند و همه انسان‌ها نیز به امید روز بهتر زندگی می‌کنند. ما گفتیم چاوز هم منتظر ظهور بوده است. عده‌ای آنقدر کوته‌فکرند که تحمل شنیدن این حرف‌ها را نداشتند و فکر می‌کردند که فقط خودشان انسان هستند که باید منتظر ظهور باشند.» به گزارش خبرگزاري مهر و سايت خبري انتخاب، او افزود: «یکی از دوستان ما اخیرا به ونزوئلا سفر کرده است. به او گفته بودند که به فلانی سلام برسان و بگو ما هم منتظر امام مهدی (عج) هستیم؛ وقتی آقای چاوز درگذشت همه انسان‌های انقلابی در ونزوئلا مات و مبهوت مانده بودند. چون چاوز ستون محکم انقلاب بود. چاوز قبل از فوتش به آنان گفته بود که اگر من رفتم نگران نباشید، امام مهدی(عج) خواهد آمد. یعنی ببینید عده‌ای آنقدر کوچکند که فکر می‌کنند جهان فقط برای آنان است. به نظر من هر فردی به محض اینکه به دلش بیاید و تصور کند که نسبت به دیگران برتر است، همان لحظه سقوط کرده است. بعضی‌ها انحصاری هستند و حتی خدا را برای خودشان می‌خواهند.»
احمدی‌نژاد پیش از این هم در پیامی که سال 91 به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا صادر کرده بود، ضمن اشاره به اینکه چاوز «درپی یك بیماری مشكوك» در گذشته است، گفته بود: «تردید ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهربانی و كمال یاری خواهد كرد.»

  توصیه در مورد آمریکا
 او در ادامه نشستی که روز یکشنبه با فعالان رسانه‌ای داشت، گفت: «اول انقلاب گروهی بودند که اهل دفاع نبودند. در تمام مکاتب و گرایش‌ها دفاع از وطن لازم است و هر کس که در راه دفاع از وطن کشته شود شهید محسوب می‌شود. تئوری مي ساختند و مي‌گفتند که اصلا چرا جنگ می‌کنید؛ نمی‌توانستند جلوی آمریکا بایستند و تئوری کنار آمدن با آمریکا را مطرح می‌کردند. ما به آنان می‌گوییم وقتی عرضه ایستادن در برابر آمریکا را ندارید، چرا به مسوولیت‌های اجتماعی وارد شده‌اید؟ بروید سراغ مسائل شخصی‌تان.»

  مردها در راهند
 وی در آخر نیزگفت: «مردها در راهند، فرآیند دیگری در راه است؛ شجره طیبه‌ای جز خاندان محمد مصطفی (ص) وجود ندارد، تلویزیون تصاویری را از انقلاب نشان می‌دهد اما همه انقلاب همین که تلویزیون نشان می‌دهد نیست بلکه فراتر از این است. همه باید در راه تعالی کشور در صحنه حضور داشته باشیم. قرار نیست با هم یک سفره درست کنیم و سر اینکه کدام کجا بنشینیم با هم دعوا کنیم بلکه قرار است پیش برویم.»  احمدی‌نژاد با این سخنان بازگشتش به عرصه سیاست را اعلام کرده است و البته رسانه‌های بین‌المللی هم به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.
همچنان‌که روز گذشته به گزارش خبر آنلاین، خبرگزاری‌های فرانسه، آسوشیتدپرس، وب‌سایت روزنامه اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارش‌هایی کوتاه از احتمال بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی کشور یک سال مانده به انتخابات مجلس خبر داده‌اند./قدس

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    هر چی بود لا اقل به سگ های هاری مثل آمریکا و اسرائیل لبخند نزد.
    خدا خیرش بده...

آخرین اخبار