داعش پس از شکست در شهر عین العرب سوریه، شماری از عناصر خود را به دلیل خودداری از ادامه جنگ در این شهر، اعدام کرد.

اعدام عناصر داعش به دلیل فرار از عین العرب

به گزارش گلستان 24، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که صدها تن از عناصر داعش پس از شکست در عین العرب، از این منطقه گریخته‌اند.
شهر کردنشین عین العرب، در مرز سوریه و ترکیه قرار دارد.
سایت مغربی "هسپرس" به نقل از روزنامه "لوموند" فرانسه نوشت، وزارت خارجه آمریکا تأکید کرده است که پس از شکست در عین العرب برخی از عناصر داعش این گروه تروریستی را ترک کرده اند، به همین دلیل سران داعش، عناصر نافرمان خود را اعدام کرد.
البته وزارت خارجه آمریکا مدارکی را برای تأیید این مسأله منتشر نکرد.
گروه‌های مخالف داعش در شهر رقه سوریه نیز اعلام کردند که ده‌ها تن از سعودی‌های عضو داعش، این شهر را ترک کرده اند؛ به همین دلیل داعش زنگ خطر را در رقه به صدا درآورده و در جستجوی این عناصر فراری است.

بر اساس این گزارش؛ داعش پس از تحمل تلفات سنگین مجبور شد در بیست و هفتم ژانویه گذشته شهر عین العرب سوریه را ترک کند و نتوانست به هیچیک از اهداف شوم خود در این شهر تحقق ببخشد.

یورش تروریستهای داعشی به عین العرب به شکل بی نظیری مورد توجه رسانه های گروهی جهان قرار گرفت اما در نهایت نتوانست از مقاومت چهار ماهه خود در این شهر سودی ببرد.

داعش می خواست با اشغال عین العرب، بیش از صد کیلومتر مرز مشترک سوریه و ترکیه را در اختیار بگیرد؛ تا بتواند بطور راحت تر به قاچاق نفت بپردازد و تروریست های خارجی بتوانند بطور تضمین شده به این گروهک بپیوندند.

داعش همچنین می خواست با اشغال عین العرب جاده جنوب غربی این شهر را به تصرف خود درآورد زیرا این جاده مرز مشترک سوریه و ترکیه را به محل استقرار این گروهک در شهر الرقه واقع در استان حلب سوریه پیوند می زند.

به گفته مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان این کشور در لندن، هزار تن از عناصر داعش در این شهر به هلاکت رسیده اند .

داعش در نهایت پس از تحمل یک جنگ فرسایشی سخت و جانگاه مجبور شد دست خالی شهر عین العرب را ترک کند./العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار