پایگاه آمریکایی پیشنهاد کرد؛

«ترامپ باید از اتفاقات تلخی که در دوره هشت ساله ریاست جمهوری پرزیدنت باراک اوباما رخ داده است، درس عبرت بگیرد؛ دولت ترامپ باید رویکردی سه جانبه را در مقابل ایران پیگیری نماید...»

تیر سه‌شعبه ترامپ برای مقابله با ایران!

به گزارش گلستان24، پایگاه آمریکایی "هافینگتون پست" (Huffington Post) با انتشار گزارشی تحت عنوان "سیاست دولت ترامپ درباره ایران و خاورمیانه" به رئیس جمهور جدید آمریکا پیشنهاد مقابله با ایران بوسیله رویکردی سه‌جانبه را داده است.

تیر سه‌شعبه ترامپ برای مقابله با ایران!

در این گزارش ضمن طرح اتهامات بی اساس علیه ایران، آمده است: «وقتی سخن از خاورمیانه باشد، این ایران است که مرکز و محور بسیاری از تنش ها و درگیری ها در سراسر منطقه است. همانگونه که یکی از مقامات ایرانی اظهار داشته است، چهار کشور منطقه اکنون تحت سلطه ایران قرار دارند.

مقابله با ایران و کاهش قدرت نظامی این کشور موجب تغییرات قابل توجهی در منطقه خواهد شد و در نهایت به کاهش درگیری ها در منطقه می انجامد. دولت ترامپ باید سیاست های قاطعی را برای مقابله با جاه طلبی های نظامی، سلطه طلبانه و ایدئولوژیک ایران در پیش گیرد.

در دوره هشت ساله ریاست جمهوری پرزیدنت باراک اوباما، واشنگتن در اتخاذ موضعی محکم مقابل جمهوری اسلامی تعلل کرد. نیاز به گفتن ندارد که همین سیاست های سازش کارانه با ایران موجب تبدیل درگیری های منطقه به آتشی عظیم شده است.

به وجود آمدن مفاهیمی مانند "میانه رو" و "تندرو" نیز چیزی جز یک اشتباه بزرگ نیست. مقامات ایرانی از چنین مفاهیمی استفاده نمی کنند. ممکن است سیاستمداران ایرانی در طیف های مختلف سیاسی از ابزار مختلفی استفاده نمایند اما همه آن ها هدفی واحد دارند که محافظت از نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و اصول انقلاب 1979 است.

ترامپ باید از اتفاقات تلخی که در دوره هشت ساله ریاست جمهوری پرزیدنت باراک اوباما رخ داده است، درس عبرت بگیرد. ایرانی ها در این مدت دریافته اند که موضع سخت گرفتن در مقابل آمریکا نتایج مثبتی به همراه دارد.

دولت ترامپ باید رویکردی سه جانبه را در مقابل ایران پیگیری نماید. از نظر منطقه ای، واشنگتن باید ایران را برای هرگونه تجاوزی در منطقه یا لفاظی علیه آمریکا مسئول بشمارد. واشنگتن همچنین باید در صورت نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران از جمله بوسیله آزمایش موشک های بالستیک و یا نقض تحریم های تسلیحاتی، اقدامات قانونی مقتضی را انجام دهد. آمریکا باید همچنین در کنار متحدین خود در خاورمیانه بایستد و مانع از گسترش اقدامات سپاه ایران در منطقه شده و نیروهای نظامی ایران را از سرزمین های خارجی بیرون کند.

مقابله با تامین مالی نمایندگان منطقه ای ایران و تامین تسلیحاتی آن ها نیز باید به صورت مناسب پیگیری شود. از نظر مسائل داخلی ایران نیز آمریکا باید اقدامات خلاف حقوق بشر ایران را محکوم نماید و در رابطه با توافق هسته ای نیز تنها به بازرسی سازمان ملل متحد اکتفا نکند. از آنجا که روسیه و چین از ایران حمایت خواهند کرد، آمریکا باید اقدامات یکجانبه متناسبی از جمله اعمال مجدد تحریم های لغو شده توسط اوباما را انجام دهد.»


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار