حسن بیارجمندی، کارشناس مسائل بین الملل؛

پیام اخیر ولی امر مسلمین در دیدار با مردم اصفهان و در آستانه اربعین برای کسانی که مخاطب آن بودند؛ بسیار پر معنا است: بنده هیچ قضاوتی درباره انتخابات آمریکا ندارم. ما نگرانی نداریم و برای مقابله با هرحادثه محتمل آماده ایم. در دنیا عده‌ای عزا گرفتند و عده‌ای شادی کردند. ما نه عزا میگیریم و نه شادی میکنیم ما به این فکر میکنیم که چگونه باید کشور را از مشکلات احتمالی عبور داد

پیام پرمعنا ولی امر مسلمین در آستانه بزرگ ترین اجتماع جهانی عاشورائیان/جمهوری خواهان آمریکا به خوبی امام حسین(ع)و رهروان آن حضرت را می شناسند

حسن بیارجمندی، کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با پیروزی دور از انتظار نامزد جمهوری خواهان آمریکا ؛ نوع گفتمان جریان غربگرا و یا به تعبیری صحیح تر دلواپسی آنان بطور ملموس و عینی تری تغییر یافته است و این خود نشان دوگانگی  و نگاه خوب و بد به شیطان بزرگ است. جریانی که تا دیروز به اسم دموکراسی و آزادی خواهی قبله آمال خویش، پرچم تعامل و گفتگو با شیطان را برافراخته بودند ؛ این بار با تغییر مسیر باد ،به اسم جلوگیری از جنگ و حمله نظامی قبله آمال خویش ،پرچم سازش و تن دادن به خواسته های شیطان را برافراشته اند.

اینها در همین دو مقطع زمانی نزدیک به هم با نشان دادن این دوگانگی و دو چهره متفاوت  آنهم به یک رژیم شیطانی،به خوبی نشان داده اند که آنها اعوان و انصار شیطان بزرگ هستند که جز به جاده صاف کنی و فراهم کردن بسترهای نفوذ و سلطه آن به چیزی فکر نمی کنند.

شرم آور است که اینان خواست ارباب خود و دلواپسی نسبت به منافع خود را بر خواست یک ملت و ضرورت های تاریخی و هویتی آن _خاصه آزادی و استقلال ترجیح داده و با انتقال  فریبکارانه این دلواپسی به جامعه ،مطامع نامشروع شاه سلطان حسین های خود را دنبال می کنند تا چند صباحی بر عمر سیاسی توام با ذلت خود بیفزایند.

کارشناسان امر نیک می دانند که حتی بعد از 8سال جنگ تحمیلی ،گزینه جنگ به معنای عام آن هیچ گاه از دستور عملیاتی آنان خارج نشده است و حتی بعد از پذیرش قطعنامه 598  جنگ نیابتی را _که از قبل طراحی کرده بودند_بر ایران تحمیل نمودند و هنوز این نوع از جنگ در کنار دیگر انواع آن همچون اقتصادی ،فرهنگی و ...در تمام این سالها نه روی میز و بعنوان گزینه انتخابی بلکه  بعنوان گزینه عملیاتی شده آمریکا همواره بوده و هست و بیش از 5سال است که ایالات متحده و متحدین غربی و عربی او جنگ نظامی و رسانه ای جهانی ای را برای قطع کردن بازوان مقاوم  و ضامن راهبرد پیرامونی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دارند.

اما اینکه ایالات متحده قادر به اعمال این گزینه نظامی بطور مستقیم علیه ایران هست یا نه، علاوه بر اینکه از منظر حقوقی و نظامی همچون سال 1386_که اکنون وضعیت ما با توجه به تجربه 5سال گذشته در منطقه ،اصلا قابل مقایسه با آن سال نیست _این گزینه نیز قابل اعتنا و توجه نیست.

اگر تا سال 86 راهبرد پیرامونی ایران بصورت تئوریک و مبتنی بر اطلاعات خام و ...بعنوان یک عامل بازدارنده جدی دیده می شد؛اکنون بعد از 5سال مقاومت و اثبات کردن توان و ظرفیت عظیم میدانی آن ،دیگر قابل سنجش و امتحان هم نیست.بالاخص اینکه در این میان نقش بی نظیر و منحصر به فرد فتوی جهاد  یکی از مراجع تقلید شیعه عراق و به میدان آوردن مبارزین شیعی منطقه برای کارشناسان نظامی و امنیتی جهان به اثبات رسیده و براساس اطلاعات موثق در چند سال گذشته اندیشکده های نظامی آنان در حال برآورد کارشناسی ابعاد و عمق فتوی جهاد ولی فقیه شیعیان  در آینده هستند.

پیش از دموکرات های آمریکا_ که در سالهای اخیر تحت پوشش مذاکرات منطقه ای و یا برجام منطقه ای بدنبال خنثی کردن این عامل بازدارنده بودند _ این جمهوری خواهان و شخص جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا بود که در سال 86بنا بر یک روایت مشهور دیپلماتیک به این علم و آگاهی رسید.

 

حسن بیارجمندی امریکا

 

 دیپلمات کویتی نقل کرده بود که در جریان سفر جرج بوش به کویت و دیدار با صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، مسایل منطقه، وضعیت نظامیان آمریکا در کویت و مهم تر از همه، طرح بوش برای حمله به ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.این دیپلمات کویتی می افزاید: سفر بوش مصادف بود با ایام محرم و سوگواری شیعیان برای امام حسین علیه السلام .

بوش در ملاقات با امیر کویت نظر وی درباره حمله به ایران را می پرسد و او نیز بلافاصله به رییس جمهور آمریکا می گوید: اگر موافق باشی تو را به مناطق شیعیان کویت می برم تا ببینی آنها بعد از 1300 سال، هنوز برای کشته شدن یکی از رهبران خود سوگوار و خشمگین اند. حمله به ایران نیز چنین تبعاتی خواهد داشت و ایرانی ها که عمدتا شیعه هستند تا همیشه تاریخ در اندیشه انتقام از شما خواهند بود؛ آنها با بقیه فرق دارند و بهتر است با آنها  در نیفتی.

ازینرو پیام اخیر ولی امر مسلمین در دیدار با مردم اصفهان و در آستانه اربعین برای کسانی که مخاطب آن بودند؛ بسیار پر معنا است: بنده هیچ قضاوتی درباره انتخابات آمریکا ندارم. ما نگرانی نداریم و برای مقابله با هرحادثه محتمل آماده ایم. در دنیا عده‌ای عزا گرفتند و عده‌ای شادی کردند. ما نه عزا میگیریم و نه شادی میکنیم ما به این فکر میکنیم که چگونه باید کشور را از مشکلات احتمالی عبور داد.۹۵/۸/۲۶

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار