مسئولان عراقی اعلام کردند که بامداد امروز (جمعه) برای اولین بار نیروی هوایی اردن به شکل گسترده‌ مواضع گروه تروریستی داعش در عراق به ویژه مرکز موصل را بمباران کرد.

هلاکت 50 داعشی در حملات امروز جنگنده‌های اردنی به مواضع داعش در عراق

به گزارش گلستان 24، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: جنگنده‌های اردنی در ساعات اولیه بامداد امروز حملاتی را علیه پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در مناطق الغابات، الغزلانی و دو طرف ساحل دجله در مرکز شهر موصل انجام دادند و موفق شدند دست کم 35 تن از اعضای داعش را به هلاکت برسانند.

این منبع با اشاره به اینکه حملات مراکز تجمع داعش را به شکل دقیق هدف گرفته، افزود: اطلاعات دقیقی صحت تعداد کشته‌ها و هویت این حملات را تایید می‌کنند.

 

دولت عراق اعلام کرد که انجام این حملات بعد از هماهنگی تلفنی میان رهبران دو کشور انجام شده است. بغداد می‌گوید پیش از حمله پادشاه اردن شخصا با نخست وزیر عراق تماس گرفته و اجازه حملات را دریافت کرده است. نخست وزیر عراق پیشتر با مشارکت جنگنده‌های کشورهای عرب در حملات عراق مخالفت کرده بود.

 

علاوه بر حملات به موصل، نیروی هوایی اردن مراکز داعش در مناطق دیگری از جمله استان الانبار در غرب عراق را نیز هدف قرار داد. بنا بر آمار غیر رسمی در حملات اردن در عراق 50 عضو داعش از پای درآمده‌اند.

در پی اعدام خلبان اردن به دست داعش، ارتش اردن اعلام کرد که ده‌ها جنگنده نیروی هوایی برای اعلام وفاداری خود با معاذ الکساسبه، خلبان اعدام شده به دست داعش در حملاتی متوالی پایگاه‌های این تشکیلات تروریستی را بمباران کردند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار