روزنامه السفیر لبنان نوشت: برخی اطلاعات امنیتی حاکی از برنامه ریزی داعش برای اجرای عملیات انفجاری علیه سفارت یک "کشور عربی بزرگ" حاشیه خلیج فارس در بیروت است.

داعش بدنبال انفجار یک سفارت در بیروت

به گزارش گلستان 24، روزنامه السفیر چاپ لبنان در شماره امروز خود تاکید کرد: چالش امنیتی در لبنان مهمترین چالش فراروی این کشور است. لبنان جزیره ای جدا از نواحی اطراف خود و بویژه سوریه نیست.

السفیر افزود: برخی سفارشها و توصیه ها به سفارت یک کشور عرب بزرگ (حوزه خلیج فارس) در بیروت داده شد تا تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کند.

این روزنامه لبنانی به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: سرویس های امنیتی لبنان اطلاعاتی دریافت کردند مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش برای انجام دو عملیات انتحاری علیه سفارت یک کشور بزرگ در بیروت برنامه ریزی می کند و سه انتحاری با ملیت های مختلف عربی این عملیات را اجرا خواهند کرد که هویت و نام های آنها از طرف سرویس های اطلاعاتی غرب مشخص شده است.

این منبع امنیتی خاطرنشان کرد: هماهنگی میان سرویس های امنیتی به مرحله پیشرفته ای رسیده است و تبادل اطلاعات درباره سه انتحاری یا هرگونه اقداماتی که ممکن است ارتش لبنان و یا هر منطقه دیگری در لبنان را هدف قرار دهد، تقریبا به صورت روزانه در حال انجام است./العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار