« ای بی سی نیوز » نوشت : ماموران پلیس فدرال آمریکا در لس آنجلس در حال بررسی در مورد یک شرکت حمل و نقل این کشور و مالک ایرانی آن هستند که سالها در پیشبرد یک برنامه مهاجرتی مشارکت داشته اند.

پروژه جدید پلیس فدرال امریکا علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی

« ای بی سی نیوز » نوشت : ماموران پلیس فدرال آمریکا در لس آنجلس در حال بررسی در مورد یک شرکت حمل و نقل این کشور و مالک ایرانی آن هستند که سالها در پیشبرد یک برنامه مهاجرتی مشارکت داشته اند.

به گزارش گلستان 24،  پایگاه اینترنتی این شبکه تلویزیونی نوشت : این شرکت به این شکل توانسته است برای سرمایه گذاران خارجی ثروتمند، روادید و احتمالا کارت سبز بگیرد.
نام این شرکت در یک سند محرمانه وزارت امنیت داخلی آمریکا مطرح شده است. در این سند همچنین ابراز نگرانی شده است عوامل ایران با سوء استفاده از این برنامه صدور روادید از آن برای نفوذ به آمریکا استفاده کنند.
افراد خبرچین در اداره اطلاعات ملی آمریکا به ان بی سی اعلام کرده اند حتی پس از اطلاع از بررسی درباره این شرکت و مشاهده نام آن در سند وزارت امنیت داخلی آمریکا، در مورد ناتوانی از رد صلاحیت‌آن مایوس شده اند.
در این سند که در اختیار ای بی سی نیوز نیز قرار گرفت به این نگرانی اشاره شده است که سپاه پاسداران تلاش کرده است از این برنامه روادید برای نفوذ به آمریکا استفاده کند.
این برنامه که به آن « ایی بی - فایو » گفته می شود، به سرمایه گذاران خارجی ثروتمند امکان می دهد بدون طی کردن تشریفات معمول، کارت سبز دریافت کنند. بر اساس این برنامه ، افراد باید بین پانصد هزار تا یک میلیون دلار در شرکت ها یا پروژه های مورد تایید برای کارآفرینی در آمریکا سرمایه گذاری کنند.

 

پروژه جدید پلیس فدرال امریکا علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی


این شرکت مستقر در لس آنجلس که « آمریکن لجستیکس اینترنشنال » American Logistics International نام دارد ، نخستین بار سال 2009 در این برنامه شرکت کرد و سال 2011 اسامی سرمایه گذاران را برای تایید روادید آنها ارائه داد.
افراد خبر چین در داخل وزارت امنیت داخلی اخیرا توجه سناتور آمریکایی چارلز گرسلی Charles Grassley را به پرونده این شرکت جلب کرده اند.
این افراد از این موضوع مایوس شده اند که صرفنظر از میزان جدی بودن نگرانی هایشان ، رد صلاحیت شرکت های شرکت کننده در برنامه ایی بی - فایو بسیار دشوار است.
مدیران شرکت آمریکن لجستیکس از مصاحبه خودداری کرده اند ولی وکیل شرکت گفت این شرکت و مالک آن علیرضا مهدوی به هیچ فعالیت غیر قانونی نپرداخته اند.
در حالی که ماموران فدرال حکم بازرسی دفاتر یک شرکت دیگر حمل و نقل برای بررسی سوابق آمریکن لجستیکس و مالک آن را بدست آورده اند ، این شرکت همچنان مجوز خود را برای فعالیت در برنامه صدور روادید مهاجرت حفظ کرده است.
اسناد نشان می دهد ماموران تحقیق در حال بررسی ارتباط های یکی از کارکنان قبلی شرکت دوم یعنی « توتال ترنسپورتیشن کانسپتس » Total Transportation Concepts و آمریکن لجستیکس هستند زیرا این دو شرکت مالکان و مدیرانی مشترک از جمله مهدوی دارند.
 

پروژه جدید پلیس فدرال امریکا علیه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی


سوابق نشان می دهد توتال ترنسپورتیشن کانسپتس مظنون به داشتن ارتباطهایی با یک شبکه تروریستی ایران است. این شبکه در توطئه های بمب گذاری و ترورهای نافرجام شرکت داشته است.
ماموران فدرال سال 2012 ، با ارسال نامه ای الکترونیکی به مقامات مهاجرتی به آنها توصیه کردند مجوز آمریکن لجستیکس را برای این برنامه مهاجرتی بار دیگر تایید نکنند. ماموران فدرال هشدار داده بودند این تایید احتمالا پیامدهای جدی امنیت ملی به همراه دارد.
با این وجود ، کارکنان اداره « خدمات مهاجرت و تابعیت آمریکا » به آمریکن لجستیکس و مهدوی اجازه دادند همچنان بر یک « مرکز منطقه ای » در برنامه مهاجرت خارجی های ثروتمند به آمریکا که از لحاظ رده بندی روادید به آن ایی بی - فایو گفته می شود نظارت داشته باشد./بولتن نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار