صدای روزنامه شرق هم درآمد

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: بی‌شک گزینش خبرنگاران برای پوشش نشست خبری رئیس‌جمهور زیبنده دولتی که داعیه‌دار دفاع از آزادی بیان به شمار می‌رود نیست.

انتخاب گزینشی خبرنگاران زیبنده دولت مدعی آزادی بیان نیست

روزنامه شرق امروز سه‌شنبه 95/9/16در بخش «نگاه» خود مطلبی را با عنوان «گزینش‌ رسانه‌ای و رسانه‌های گزیده» منتشر کرد.

روزنامه شرق

به گزارش گلستان24، این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت:دیگر می‌توان گفت کار تیم اطلاع‌رسانی دولت از «کم‌لطفی» با برخی رسانه‌ها به «مرزبندی» رسیده است. مصداق این گزاره، نحوه پوشش خبر سخنرانی امروز رئیس‌جمهوری در دانشگاه تهران است. در روز دانشجوی امسال برخلاف سال گذشته خبرنگاران بسیاری برای پوشش مراسم دعوت نشده‌اند. برخی مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری برای توجیه نحوه گزینش خود، دلایلی را مطرح می‌کنند که بیشتر شبیه بهانه است؛ کمبود فضا، پخش زنده تلویزیونی و...! البته برای چند خبرگزاری نه کمبود فضایی بوده و نه مسائل دیگر. اصلی‌ترین دلیل اقامه‌شده از سوی تیم اطلاع‌رسانی دولت برای دعوت‌نکردن از خبرنگاران، پخش زنده تلویزیونی سخنرانی رئیس‌جمهوری است. این در حالی است که سخنرانی‌های دانشجویان پیش از سخنان رئیس‌جمهوری، فضا و جو سالن، شعارهای دانشجویان و چندین مورد دیگر از جمله مواردی است که از صفحه تلویزیون، قابل درک و بازتاب برای مخاطبان رسانه‌ها نیست. بی‌شک گزینش خبرنگاران برای پوشش نشست خبری رئیس‌جمهوری، زیبنده دولتی که داعیه‌دار دفاع از آزادی بیان به شمار می‌رود، نیست. این در حالی است که امروزه با یک گوشی موبایل می‌توان دنیا را از اتفاقات باخبر کرد؛ پس چرا دعوت‌نکردن از رسانه‌ها؟ و پرسش دیگر اینکه ١٦ آذر ٩٥ با ١٦ آذر ٩٤ چه تفاوتی کرده؛ چگونه بود که سال گذشته امکان حضور غیرگزینشی خبرنگاران در سخنرانی رئیس‌جمهوری فراهم بود و امسال نیست؟ 

نکته آخر را باید با شخص رئیس‌جمهوری در میان گذاشت. آقای رئیس‌جمهوری، از آخرین‌باری که شما در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادید، دقیقا ٩ ماه می‌گذرد؛ از ١٦ اسفند ١٣٩٤ تاکنون؛ سالگرد انتخابات ٢٤ خرداد آمد، سالگرد تشکیل دولت آمد، روز خبرنگار آمد، هفته دولت آمد، اما شما به میان خبرنگاران نیامدید خود را در معرض سؤال و انتقاد قرار دهید؛ شاید تیم اطلاع‌رسانی دولت بخواهند خدمت کنند و مانع از این شوند، ولی این کار درستی نیست. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد نشست خبری باشیم تا پاسخ‌های «شفاف» شما را بشنویم؛ اگر مایل به نشست خبری هم نبودید، لطفا به همین انتقادات «شفاف» پاسخ دهید.

 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار