وزیر خارجه ایران در دیدار عمار حکیم با بیان اینکه امکان همکاری بین همه گروه‌ها در داخل عراق وجود دارد، گفت: لازم است برخی کشورهای منطقه مشکلاتشان را به این کشور منتقل نکنند.

برخی کشورهای منطقه مشکلاتشان را به عراق منتقل نکنند

به گزارش گلستان24، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و ائتلاف ملی شیعیان این کشور بعدازظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در دیدار عمار حکیم

در این دیدار سید عمار حکیم ضمن ارائه گزارشی از شرایط جاری در عراق در صحنه‌های میدانی و سیاسی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق قدردانی کرد.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در این دیدار موفقیت‌های سیاسی و نظامی دولت، مردم و همه گروه‌ها و اقوام عراقی را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: اقدام تحالف وطنی در ارائه طرح آشتی ملی بسیار ارزنده و برای آینده سیاسی عراق بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: امکان همکاری بین همه گروه‌ها در داخل عراق وجود دارد و لازم است برخی کشورهای منطقه مشکلاتشان را به عراق منتقل نکنند.

ظریف با اشاره به طرح آشتی ملی در عراق افزود: سازمان‌ ملل هم طرح شما را طرح معقول و مطلوبی می‌داند که این هم دستاورد مهمی است.

وزیر امور خارجه امنیت عراق را امنیت ایران خواند و اظهار داشت: هر کمک و امکانی داشته باشیم در خدمت دولت و ملت عراق برای برقراری ثبات و امنیت به کار می‌بریم و لازم است همه اقوام، طوایف و گروه‌های عراقی نیز در همین راستا گام بردارند.

ظریف روابط ایران و عراق را بسیار خوب توصیف و تاکید کرد: این روابط باید ممتاز باشد و به مدلی از روابط در منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار