به سخن تروریست‌ها اعتمادی نداریم

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت که آمریکا همیشه کلاهبردار است و هرگز به سخن تروریست‌ها اعتمادی نداریم.

اسد: آمریکا همیشه کلاهبردار است

به گزارش گلستان24، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه های روسیه  24 و NTV تاکید کرد: همان‌گونه که قبلا تدمر را آزاد کردیم آن شهر را بار دیگر آزاد خواهیم کرد.عملیات نظامی پس از آزادسازی شهر حلب از تروریست ها متوقف نخواهد شد. فقط  در حالی که تروریست ها با زمین گذاشتن سلاح، تسلیم ارتش سوریه می شوند عملیات نظامی  متوقف می شود.

رئیس جمهور سوریه

 اسد در این مصاحبه ضمن تاکید بر اینکه همان‌گونه که قبلا تدمر را آزاد کردیم آن شهر را باردیگر آزاد خواهیم کرد اشاره کرد: اگر شما به زمان حمله به تدمر دقت کنید می‌بینید که همزمان با پیروزی ها در حلب اتفاق افتاده است، و این حمله واکنشی است به آنچه که در حلب اتفاق افتاده است، که آن پیروزی ارتش عربی سوریه بوده است. تروریست‌ها با حمله به تدمر می‌خواستند پیروزی ارتش در حلب را تضعیف کنند و توجه ارتش را از حلب به سمت تدمر برگردانند اما این اقدام آنها کارساز نخواهد بود.

بعد از آزادسازی حلب باید اطراف آن را نیز از تروریست‌ها پاکسازی کنیم

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی درباره اقدام بعدی ارتش سوریه پس از پیروزی در حلب گفت: تمام این چیزهایی که به آن اشاره کردید به موازات هم اجرا می شوند، وقتی ما یک منطقه را از تروریست ها آزاد می کنیم مواضع مان در آن را تقویت می کنیم همزمان ما روزانه به غیرنظامیان اجازه می دهیم تا از مناطق تحت سیطره تروریست ها خارج شوند و هم به تروریست ها اجازه می دهیم تا سلاح های خود را تحویل و از دستور عفو استفاده کنند.البته آزادسازی شهر حلب امر مهمی است اما قبل از اینکه در مورد آزادسازی مناطق دیگر صحبت کنیم لازم است اطراف حلب را از تروریست ها پاکسازی کنیم ، آزادسازی حلب فقط با آزادسازی خود شهر صورت نمی گیرد بلکه باید اطراف آن نیز  از تروریست ها پاکسازی کنیم.

به سخن تروریست‌ها اعتمادی نداریم

اسد در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان آغاز مذاکرات پس از آزادسازی حلب یا ادامه عملیات علیه تروریست‌ها گفت: فقط  در حالی که تروریست ها با زمین گذاشتن سلاح، تسلیم ارتش سوریه شوند عملیات نظامی متوقف می شود. اما در زمان مذاکرات عملیات علیه تروریست ها را متوقف نمی کنیم چون به سخن تروریست ها اعتماد نداریم.

داعش از رقه و دیرالزور و تحت حمایت آمریکا به تدمر حمله کرد

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره چگونگی اعزام حجم گسترده‌ای از تروریست‌ها از موصل و دیرالزور به تدمر و امکان دریافت کمک تروریست‌ها از برخی کشورها گفت: ائتلاف امریکایی ادعا می کند که 2 سال است که تروریست های داعش را بمباران می کند، اما این سخن درست نیست، تروریست های داعش در دیر الزور وجود دارند اما ائتلاف آمریکایی نیروهای سوریه را بمباران کرد، حمله اخیر داعش به تدمر نشان می دهد که کشورهایی به صورت مستقیم از این گروه حمایت می کنند، واقعیت این است که تروریست ها از رقه و دیر الزور تحت حمایت آمریکا به تدمر حمله کردند اما با این وجود درگیری ها در منطقه تدمر همچنان در جریان است.

تروریست‌ها درصدد بودند با حمله به تدمر پیروزی ارتش سوریه در حلب را تضعیف کنند

اسد در پاسخ به سؤال خبرنگار در مورد مبارزه با تروریسم در تدمر گفت: اگر شما به زمان حمله به تدمر دقت کنید می‌بینید که همزمان با پیروزی ها در حلب اتفاق افتاده است، و این حمله واکنشی است به آنچه که در حلب اتفاق افتاده است که آن پیروزی ارتش سوریه بوده است. تروریست‌ها با حمله به تدمر می‌خواستند پیروزی ارتش در حلب را تضعیف کنند و توجه ارتش را از حلب به سمت تدمر برگردانند اما این اقدام آنها کارساز نخواهد بود.

آمریکا همیشه کلاهبردار است

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام رئیس جمهور آمریکا در برداشتن موانع و محدودیت‌ها برای ارسال سلاح به گروه‌های موسوم به مخالفان میانه رو گفت: آمریکا همیشه  کلاهبردار است، میان زمان اعلام این دستور توسط آمریکا و زمان حمله داعش رابطه وجود دارد، این اسلحه به دست داعش یا جبهه النصره  می رسد ، این موضوع وابسته با پیشروی ارتش سوریه در حلب است، وقتی که طرح های آمریکا ناکام می ماند آمریکاییها هرج و مرج را ایجاد می کنند سپس این هرج و مرج را مدیریت می کنند. از سوی دیگر شاید دولت اوباما نگران نزدیک شدن واقعی بین روسیه و دولت آینده ایالات متحده می باشد و دولت کنونی آمریکا تلاش می کند بزرگترین مقدار ممکن مشکلات میان روسیه و آمریکا ایجاد کند تا در روند نزدیک شدن روابط میان روسیه و آمریکا مانع تراشی کند.

اسد درباره رئیس جمهور جدید آمریکا نیز گفت: اظهارات ترامپ در طول فعالیت های انتخاباتی خود در مورد مبارزه با تروریسم و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر روشن بود. این امر به اراده ترامپ برای اجرای آن متعلق است، ما می دانیم که  لابی های بزرگ و بسیار قدرتمند در ایالات متحده علیه ترامپ ایستادند ، اگر ترامپ موفق به مقابله با تمام این موانع و دشواری ها می باشد، من فکر می کنم که ترامپ یک متحد طبیعی برای سوریه و برای شما می باشد.

انتهای پیام/

منبع : دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار