نگرانی از نقض توافق بوئینگ در دولت ترامپ؛

«مقامات ایرانی هشدار داده اند اگر ترامپ یا کنگره آمریکا تلاش کنند توافق خرید هواپیماهای بوئینگ را بر هم بزنند، ایران به دنبال دریافت مبالغ ضرر کرده در اثر این توافق خواهد بود».

ایران به آمریکا هشدار داد/ غرامت می‌گیریم
 
 

به گزارش گلستان24، پایگاه آمریکایی مارکت واچ (marketwatch) نوشت: ایران هشدار داد اگر ترامپ توافق این کشور با بوئینگ را برهم بزند، به دنبال پرداخت غرامت خواهد بود

 

براساس این گزارش، مقامات ایرانی از توافق خود برای خرید ده ها هواپیمای آمریکایی دفاع کردند. این درحالی است که تردیدهایی درباره سرنوشت این توافق در دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا بوجود آمده است.

 

 

در ادامه این نوشتار می خوانیم: مقامات ایرانی روز یکشنبه جزئیات جدیدی از توافق با شرکت هواپیمایی بوئینگ را منتشر کردند.

 

 

مارکت واچ افزود: ایرانی ها اظهار داشته اند که با امضای توافق بوئینگ پیش از آغاز به کار دولت ترامپ در ماه آینده، این توافق شانس بیشتری برای مقابله با منتقدان در واشنگتن پیدا کرده است.

 

 

این رسانه آمریکایی نوشت: مقامات ایرانی می گویند مطمئن هستند که موفق به تامین مالی برای خرید هواپیما می شوند و هشدار داده اند اگر ترامپ یا کنگره آمریکا تلاش کنند توافق خرید هواپیماهای بوئینگ را بر هم بزنند، ایران به دنبال دریافت مبالغ ضرر کرده در اثر این توافق خواهد بود.

 

 

براساس این گزارش، "فرهاد پرورش" مدیرعامل هما به خبرنگاران گفت: هم بوئینگ و هم ما خواستار این بودیم که زودتر به نتیجه برسیم و خوشبختانه این قرارداد قبل از شروع به کار دولت جدید آمریکا انجام شد.

 

 

وی افزود: هر دو طرف به اجرای قرارداد متعهد هستند و سناریوهایی برای مقابله با نقض تعهدات وجود دارد.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار