حضرت عیسی(ع) در کلام رهبر معظم انقلاب

اگر حضرت عیسی امروز در میان ما می‌بود، لحظه‌ای را برای مبارزه با سردمداران ظلم و استکبار جهانی از دست نمی‌داد و گرسنگی و سرگردانی میلیاردها انسانی را که به وسیله‌ی قدرت‌های بزرگ، استثمار می‌شوند، تحمل نمی‌کرد.

اگر امروز عیسی(ع) بود، لحظه‌ای را برای مبارزه با استکبار جهانی از دست نمی‌داد

به گزارش گلستان24، حضرت عیسی(ع) از بزرگ‌ترین پیامبران الهی است. خداوند او را از مادرشان مریم(س)، بدون آن‌که شوهری داشته باشد، به دنیا آورد؛ چون این اتفاق برای مردم عجیب بود و برایشان قابل تصور نبود که کسی بدون پدر متولد شود، به مریم تهمت زدند. خداوند حضرت عیسی را در همان روزهای اول تولد به سخن گفتن واداشت تا مادر خود را از هر خطا تبرئه کند. او خود را پیامبر خدا معرفی کرد.

رهبر

حضرت عیسی (ع) لحظه‌ای در مدت حضورشان در دنیا برای هدایت مردم و آشناسازی آنان با عالی‌ترین معارف الهی دریغ نکردند و این همان چیزی است که توسط بزرگان دین تأکید شده است. کار به جایی سید که عده‌ای از یهودیان تاریک‌دل طاقت نورافشانی ایشان را نداشتند و سرانجام تصمیم به قتل ایشان گرفتند. اما خدا مکر آنان به خودشان برگرداند و با رفعت دادن او به آسمانها برنامه خود را پیش برد. تعبیر جالبی که خدا در این باره به کار می‌برد، «رفعت» است، این در حالی است که کلماتی چون «صعود» هم در قرآن دیده می‌شود، اما خدا از این تعبیر برای ایشان استفاده کردند که این خود جای تأمل و مطالعه دارد.

در عصر ما رهبر معظم انقلاب اسلامی  پیوسته در مناسبات مختلف با نوع نگاه و بصیرت نافذشان بارها و بارها به مناسبات مختلف به بیان مسائل و عبرتهایی از ماجراهای اهل‌بیت (ع) و انبیا و رسولان پرداختند، امروزه پس از گذشت سالها از آن طرح بحثها، وقتی کمی دقیق می‎شویم، قیمت و بصیرت چنین افرادی برایمان بیش از پیش نمایان می‌شود و لزوم به کارگیری آنها در جامعه را به وضوح حس می‎کنیم.

در ادامه به برخی از بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه والای حضرت عیسی (ع) و درسی که مسلمانان و مسیحیان باید از جریان الهی می‌گرفتند، اشاره می‌شود:

اگر امروز مسیح بود...

اگر حضرت عیسی (علیه‌السلام) امروز در میان ما می‌بود، لحظه‌ای را برای مبارزه با سردمداران ظلم و استکبار جهانی از دست نمی‌داد و گرسنگی و سرگردانی میلیاردها انسانی را که به وسیله‌ی قدرت‌های بزرگ، استثمار و به جنگ و فساد و ستیزه‌‌خویی سوق داده می‌شوند، تحمل نمی‌کرد.
(پیام به مسیحیان و مسلمانان جهان، به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام) 70/10/77)

درسی که مسیحیان و مسلمانان باید فر بگیرند

عیسی مسیح (علیه‌السلام) مجهز به معجزه و دعوت الهی برای نجات بشر از ظلمات شرک و کفر و جهل و ظلم و رسانیدن وی به نور معرفت و عدل و عبودیّت پروردگار مبعوث شد و در همه‌‌ی مدت اقامت خود در میان انسانها لحظه‌‌ای در مبارزه با بدی و دعوت به نیکی درنگ نفرمود. این درسی است که مسیحیان و مسلمانان که معتقدان به نبوت آن بزرگوارند باید فراگیرند.
(پیام به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام) 72/10/122)

مسیح (ع)؛‌ پیامبر برگزیده‌ی خدا

آن پیامبر برگزیده‌ی خدا، مردم را به راه خدا که راه خوشبختی انسان است دعوت می‌کرد و از پیروی هوا و هوس و آلودن صفای روح انسان به زشتی و ستم و بدکرداری، بر حذر می‌داشت. قدرت‌های طاغوتی و فاسد و زورگو و بندگان زر و زور، آن رسول الهی را مورد آزار و تهمت قرار دادند و قصد جان او را کردند و پس از آن‌که خدای متعال او را در آغوش حفظ و امان خود جای داد، حواریّون و پیروانش را سالهای سال به شکنجه‌های هولناک دچار ساختند تا تعالیم او را که بر ضدّ فساد و ظلم و شرک و هوسرانی و جنگ‌افروزی و مردم‌فریبی بود، از بین ببرند. آنان که خود، فاسد و ظالم و هوسران و جنگ‌افروز و مردم فریب بودند، نمی‌توانستند دین خدا و پیامبر خدا و رهروان راه خدا را تحمل کنند.

(پیام به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام) 73/10/12)

 

منبع: عمارنامه

ارسال نظر

آخرین اخبار