22 نفر از هواداران تیم مصری "الزمالک" دیشب در درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند.

22 کشته در یک بازی فوتبال در مصر !

به گزارش گلستان 24 ، دادستانی کل مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از کشته شدن 22 نفر در جریان درگیریهای دیروز مقابل باشگاه ستاد دفاع هوایی در قاهره مطلع شده، و اجساد 21 نفر به پزشکی قانونی وزارت بهداشت در قاهره منتقل شده است.
وزارت بهداشت مصر نیز از انتقال 25 مجروح به بیمارستانها خبر داد.
این نخستین بازی فوتبال در مصر است که پس از 3 سال با حضور تماشاگران برگزار می شود.
شاهدان تأکید کردند که درگیریها زمانی آغاز شد که نیروهای پلیس از ورود اعضای انجمن هواداران الزمالک که "التراس وایت نایتس" نامیده می‌شوند، جلوگیری کرد.
این درحالی است که وزارت کشور مصر تأکید کرده است که این حادثه به دلیل ازدحام جمعیت روی داد؛ و ده ها هزار نفر از تماشاچیان مسابقه فوتبال عصر یکشنبه سعی داشتند به زور از دروازه باشگاه عبور کنند.
وزارت کشور مصر خاطرنشان کرد، نیروهای امنیتی فقط به کسانی اجازه ورود می دادند که بلیت داشتند، و سعی کردند کسانی که تلاش داشتند بدون بلیت وارد باشگاه شوند متفرق کنند .. اما این افراد پس از بستن خیابان مانع ورود اتوبوس تیم الزمالک شدند و یکی از خودروهای پلیس را نیز به آتش کشیدند.

فوتبال مصر

در پی این حادثه، "ابراهیم محلب" نخست وزیر مصر لیگ سراسری فوتبال این کشور را برای مدتی نامعلوم به تعلیق درآورد.
اتحادیه فوتبال مصر در دسامبر 2014 تصمیم گرفت که بار دیگر به تماشاچیان اجازه داده شود در مسابقات فوتبال حاضر شوند. مسابقه دیروز، نخستین مسابقه از دور جدید لیگ فوتبال مصر بود.
پس از کشته شدن 72 نفر در مسابقه فوتبال در شهر "بورسعید" در فوریه 2012، مسؤولان مصری حضور تماشاچیان در مسابقات فوتبال را ممنوع اعلام کرده بودند.

ارسال نظر

آخرین اخبار