اختلاف در اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری؛

اصلاح‌طلبانی که آقای روحانی را گزینه اول و آخر اعلام کرده‌اند، نظر شخصی خود را مطرح ننموده‌اند، بلکه نوعا اظهارات آنها معطوف به جمع‌بندی جبهه اصلاحات است، جبهه‌ای که رهبران اصلاحات نیز در میانه آن نقش تمام‌کننده و تعیین‌کننده‌ای دارند.

احتمال عبور اصلاح طلبان از روحانی

به گزارش گلستان24، مواضع اصلاح طلبان در انتخابات آینده دوگانگی در میان فعالان سیاسی این جریان را نشان می دهد، عده ای از آنها که رابطه خوبی با دولت دارند مانند کارگزارانی سعی دارند اینگونه وانمود کنند که عقلای اصلاح طلبی اعتقاد دارند روحانی نامزد این جریان در انتخابات آینده ریاست جمهوری است، این موضوع را می توان در مصاحبه عطریانفر عضو ارشد کارگزاران دید که در گفتگویی اعلام کرده بود " اصلاح‌طلبانی که آقای روحانی را گزینه اول و آخر اعلام کرده‌اند، نظر شخصی خود را مطرح ننموده‌اند، بلکه نوعا اظهارات آنها معطوف به جمع‌بندی جبهه اصلاحات است، جبهه‌ای که رهبران اصلاحات نیز در میانه آن نقش تمام‌کننده و تعیین‌کننده‌ای دارند"

 این سخنان در حالی گفته می شود که  طیف دیگر اصلاح طلبان بر خلاف تکنوکرات های کارگزارانی معتقدند این جریان باید نامزد اختصاصی در انتخابات آینده داشته باشد.

الویری درباره استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات آینده و کاهش سبد رای روحانی و احتمال نامزد آلترناتیو برای  روحانی می گوید "  من نمی‌خواهم چندان اسامی ‌افراد را بگویم اما مثلا کسی مانند «آقای جهانگیری»تأیید صلاحیت می‌شود و می‌تواند وارد میدان شود. «آقای عارف» هم همین‌طور. زیرا قبلا تأیید صلاحیت شده و اکنون هم عضو مجمع تشخیص مصلحت است که مهر تأیید رهبری را دارد. می‌توان روی افراد دیگری فکر کرد.

احتمال عبور اصلاح طلبان از روحانی

به‌هرحال ایشان (روحانی) با شرایط دشواری مواجه است. فشارهای مختلفی به ایشان از منابع قدرت وارد می‌شود که ممکن است این فشارها ایشان را به یک تصمیم‌گیری دیگر بکشاند."

صحبت های الویری نشان از این دارد که برخی اصلاح طلبان دل خوشی از عملکرد روحانی ندارند.

این در حالی است که شنیده می شود یکی از سران اصلاح طلب نیز در جلسه ای خصوصی گفته عملکرد روحانی قابل دفاع نیست و اصلاح طلبان باید نامزد اختصاصی داشته باشند.

اگر چه به نظر می رسد اصلاح طلبان احتمالا نامزد اختصاصی در انتخابات آینده معرفی کنند مگر آنکه باز هم کارگزارانی ها نقش پدرخواندگی ایفا کنند و روحانی نامزد نهایی جریان اصلاحات شود.

از سوی دیگر اصلاح طلبان نگاه جدی نیز به انتخابات شوراها دارند و نمیخواهند این رقابت را به رقبب خود واگذار کنند به همین دلیل گفته می شود آنها برای روحانی شرط گذاشته اند که اگر از لیست شوراهای اصلاح طلب حمایت کند آنها شاید تنها روحانی را به عرصه رقابت های ریاست جمهوری فرستاده و از وی حمایت کنند.

باید منتظر ماند و دید آیا اصلاح طلبان با توجه به عملکرد روحانی از وی در انتخابات آینده حمایت می کنند و یا نامزد دیگری از دل این جریان به عرصه رقابت های انتخاباتی وارد می شود.

منبع : پارس

ارسال نظر

آخرین اخبار