باراک اوباما آخرین سخنرانی خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا ایراد کرد.

اوباما در سخنرانی خداحافظی خود، برجام را یکی از دستاوردهای مهم دولتش نامید

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آخرین سخنرانی خود را در شهر شیکاگو آغاز کرد.

به گزارش گلستان24،​ وی در این سخنرانی گفت: دو دستاوردی که من از این دفتر به یادگار می برم یکی این است که تغییر قابل رخ دادن است و دیگری نیکی نهادینه شده در مردم آمریکا است. 

اوباما
 


اوباما افزود: نژادپرستی در آمریکا هنوز به عنوان یک «عامل نفاق» در این کشور مطرح است.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: اینکه از اصطلاح «آمریکای پس از نژادپرستی» صحبت می‌شود، چندان واقع‌گرایانه نیست و تلاش‌های بسیاری در این زمینه باید صورت گیرد تا این کشور به این مرحله برسد.


 

وی در سخنرانی خداحافظی خود نسبت به آزمون دمکراسی برای کشورش هشدار داد و گفت ممکن است این آزمون به سقوط یا اوج گیری آمریکا بینجامد. 
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود در شیکاگو گفت انکار تغییرات آب و هوایی، خیانت به نسل‌های آینده است.
 
وی در ادامه توافق هسته‌ای ایران را – که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد – یکی از موفقیت‌های دوران ریاست جمهوری‌اش نامید و در کنار آن، از بهبود اقتصاد آمریکا، افزایش مداوم مشاغل، قتل اسامه بن لادن، بازسازی روابط با کوبا، تصویب قانون بیمه بهداشت عمومی و... به عنوان دستاوردهای دیگر دولتش یاد کرد.
 
در بخشی از سخنرانی اوباما آمده است: «اگر 8 سال پیش به شما می‌گفتم فصلی نوین را با مردم کوبا آغاز می‌کنیم، برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران را بدون شلیک یک گلوله متوقف می‌کنیم و عامل اصلی حملات ۱۱ سپتامبر را از بین می‌بریم، ممکن بود بگویید این اهداف اندکی دور از دسترس هستند. اما ما و شما این کار‌ها را انجام دادیم. شما عامل تغییر بودید.» 
 
این سخنرانی کمتر از ده روز مانده به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در روزهای پایانی چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا با حضور وی در زادگاهش انجام گرفت.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار