علی مطهری در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جای خالی آیت الله هاشمی هیچ گاه پر نخواهد شد.

مطرح شدن ناطق‌نوری به عنوان جایگزین هاشمی‌رفسنجانی از سوی علی مطهری

 

به گزارش گلستان24، علی مطهری در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جای خالی آیت الله هاشمی هیچ گاه پر نخواهد شد.

علی مطهری درباره درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان پدر معنوی گروه های اعتدالی کشور و جای خالی ایشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: تمام گروه ها و افراد معتدل جامعه باید تلاش کنند تا مردم نبود ایشان را کمتر احساس کنند. البته این را هم باید یادآور شوم که جای خالی ایشان به سختی پر خواهد شد.

مطهری گفت: اگر بخواهیم شخصیت معتدلی را معرفی کنیم که بتواند نقش آیت الله هاشمی را برای گروه های اعتدالی و اصلاح طلب ایفا کند آقای علی اکبر ناطق نوری است. ایشان تا حد زیادی می تواند نقش آیت الله هاشمی را برای گروه های اعتدالی ایفا کند.

اظهارات علی مطهری در حالی است که هر چند آیت الله هاشمی، شخصیت بی بدیلی بود اما از منظر عملگرایی سیاسی، باید روحانی را جایگزین او دانست و تمام قد پشت او ایستاد ؛ روح آیت الله نیز از این عقلگرایی و واقع بینی دوستدارانش حتماً شاد خواهد شد.

به گزارش گلستان24، پیشتر برخی رسانه ها اصلاح طلب، حسن روحانی را گزینه مناسب برای جایگزینی  مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانسته و نوشته بودند: «مروری بر شخصیت های نزدیک به مرحوم آیت الله هاشمی، جای تردید باقی نمی گذارد که شبیه ترین شخص به او از لحاظ طرز تفکر و رویکردهای سیاسی و مدیریتی، کسی نیست جز "حسن روحانی" ، هم او که یار سالیان دراز هاشمی بود و زمانی که شورای نگهبان آیت الله را از حضور در عرصه انتخابات محروم کرد، هاشمی در معرفی روحانی به جای خود لحظه ای تردید نکرد و تمام قد پشت او ایستاد و این حمایت را تا آخرین روز حیاتش ادامه داد.»

ناطق نوری مطرح شدن ناطق‌نوری به عنوان جایگزین هاشمی‌رفسنجانی از سوی علی مطهری

همچنین بی بی سی با استفاده از تصاویر خاتمی در کنار هاشمی، برای جانشین کردن وی به عنوان پدر معنوی اصلاح طلبان تمام تلاش خود را کرده است.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار