مشاور عالی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در گرگان:

حجت الاسلام رستگاری در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در گرگان گفت: ولایت‌مداری اصل جداناپذیر و یکی از ویژگی‎های اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

ولایت‌مداری اصل جداناپذیر آیت الله هاشمی بود/ آیت الله هاشمی مردی اهل جهاد و تلاش و مبارزه بود

به گزارش گلستان24،​ حجت الاسلام والمسلمین محمود رستگاری نجف آبادی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت و ترحیم یاردیرین و همسنگر رهبر معظم انقلاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مصلی نماز جمعه گرگان اظهار داشت: آیت الله هاشمی همواره به خدا توکل داشت و در حال ذکر گفتن بود و این تنها مربوط به دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نمی شود، زیرا در دوران طاغوت که در زیر شکنجه های ساواک قرار داشت هم مشغول ذکر بود.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بزرگی بودند که علاوه بر آثار عملی، تاریخی و سیاسی فراوانی که دارند، صاحب دو تفسیر گرانسنگ هم هستند که یکی «تفسیر راهنما» با ۲۰ جلد و دیگری «تفسیر فرهنگ قرآن» که ۳۴ جلد است.

وی افزود: من به دستور ایشان در مرکز تحقیقات مامور شدم تا به موضوعاتی که درباره تفسیر قرآن است بپردازم و خود ایشان ارادتی به این نشست قرآنی داشتند؛ به جرات می توان گفت تفسیر قرآن وی، بعد از «تفسیر المیزان» جامع ترین تفسیری است که آیندگان خواهند داشت.

بزرگداشت هاشمی گرگان (4)

رستگاری مرحوم آیت الله هاشمی را عالمی فاضل و والا مقام خواند و اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به خناسان می‎گفت که فرد دیگری مانند آقای خامنه‎ای مستحق رهبری نیست و خیلی‎ها در ملاقات‎های خصوصی و عمومی مطالبی را برای اختلاف و تفرقه بین رهبری با وی مطرح می‎کردند.

وی هاشمی را یک خدوم در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و در کنار مقام معظم رهبری دانست و افزود: ولایت‌مداری اصل جداناپذیر و یکی از ویژگی‎های اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

مشاور عالی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد:  آیت الله هاشمی رفسنجانی اذعان کردند که در میان مراجع و علما هیچ کسی را نمی‌شناسند که مانند مقام معظم رهبری بتواند کشتی انقلاب را به ثمر برساند و او بر این اصل اعتقاد داشت و در برابر حرف‎ها و ناملایمتی‎ها صبر پیشه کرد.

وی با بیان این که در سوره فاتح عقیده پاک و عمل صالح عامل رفعت انسان است، تصریح کرد: قرآن کریم وقتی چهره کریه کفار و منافقان را معرفی می کند می فرماید که آن ها در یک فتنه ای ساقط شده اند و جهنم بر آن ها احاطه دارد.

بزرگداشت هاشمی گرگان (5)

حجت الاسلام رستگاری تصریح کرد: درباره مومنان در قرآن هم درجاتی عنوان شده و این درجات را حاصل اعمال صالح آن ها عنوان کرده است.

وی با تاکید بر این که خداوند ویژگی ها و صفاتی را هم برای مومنان خالص بیان کرده است، گفت: در قرآن آمده است مومنان کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان آورده اند و شکی برای آن ها در مسیر ایمان و عمل وجود ندارد.

وی افزود: قرآن وقتی «اولی الالباب» را معرفی می کند، می فرماید آن ها اهل ذکر زبانی و قلبی و اهل فکر و تدّبر هستند و نتیجه تفکر این است که آن ها یک انسان الهی می شوند.

مشاور عالی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به آیات قرآنی هاشمی رفسنجانی را مصداق انسانی مومن و صادق خواند که تمام عمرش را در راه جهاد و ایثارگذراند و همه هستی اش را وقف اسلام و قرآن و مبانی دینی کرد.

رستگاری با بیان اینکه مرحوم هاشمی در تمام حالات به خدا توکل کرده و به قرآن رجوع می کرد، افزود: خداوند به هر که بخواهد نظر کند به وی شرح صدر می دهد آنچنانکه ایشان نیز دریا دل بودند.

گفتنی است در این مراسم که از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد، اقشار مختلف مردم شیعه و سنی استان، روحانیان، مدیران و کارکنان دستگاه ها، فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی استان حضور داشتند.

یادآور می شود مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه روز یکشنبه  19 دیماه سال جاری در اثر عارضه قلبی و نارسائی تنفسی در بیمارستان تجریش تهران در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار