برگی از زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آیت‌الله هاشمی بیست و چهارم دی‌ماه ۲۴ سال قبل و هنگامی که در نخستین دوره ریاست‌جمهوری خود قرار داشت، در قالب سفر استانی راهی اصفهان شد.

آیت‌الله هاشمی ۲۴ سال پیش چنین روزی کجا بود

به گزارش گلستان24،یکی از برنامه‌های ثابت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست‌جمهوری،‌ سفرهایی بود که برای پیگیری سازندگی و وضعیت توسعه استان‌ها انجام می‌شد. او در هر سال ریاست‌جمهوری به طور متوسط ۶ سفر را به اطراف کشور داشته است که در برخی سفرها به چند استان سرکشی می‌کرد.

وی در پنجشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۷۱ به استان اصفهان سفر کرد.

آیت‌الله هاشمی درباره این سفر نوشته است: «هوای فرودگاه اصفهان خیلی سرد است و باد سردی می‌وزد... هجوم و ازدحام مردم وضع جایگاه سخنرانی را هم بی‌نظم کرده بود...»

وی در خاطرات روز ۲۵ دی نیز می‌نویسد: «بعد از نماز صبح و صرف صبحانه که کله‌پاچه بود،‌با ماشین به سوی فلاورجان حرکت کردیم. برف می‌بارید و امکان رفتن با هلی‌کوپتر نبود. در سرمای صبحژگاهب و زیر برف جمعیت زیادی اجتماع کرده بودند. آقای شریعت، روحانی شهر،‌ خیرمقدم نه چندان جالبی گفت و من برایشان صحبت کوتاهی کردم... به سوی کارخانه ذوب‌آهن رفتیم... از واحدهای ریخته‌گری، کوره‌های ذوب و ... بازدید کردیم... با تأخیر به شهر مبارکه رفتیم... به سوی کارخانه جدیدالاحداث D.M.T حرکت کردیم. این کارخانه در کنار کارخانه مهم پلی‌اکریل، برای تأمین بخشی از مواد اولیه پلی‌اکریل به وجود آمده است... به سوی کارخانه داروسازی فارابی حرکت کردیم. خیلی خسته بودم... برای کارکنان با خستگی صحبت کردم... به استانداری آمدم؛ جمع زیادی از هنرمندان اصفهان برای ملاقات آمدند... شام را هم با هنرمندان خوردم.»

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار