در پی مخالفت های برخی از مسئولین برای تدفین شهدا:

مانع تراشی های مسئولین برای جلوگیری از دفن شهدای گمنام در تپه مقصودی،شهر سرخنکلا موجب نارحتی و ایجاد شبهه در بین شهروندان گلستانی شده است.

بعضی از مسئولین از حضور شهدا در گلستان واهمه دارند/مردم و دانشجویان خود خواستار حضور شهدای گمنام در استان هستند

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24: «مبادا کسانی تصور کنند که دوره‌ی سخن گفتن از شهدا و سربازان فداکار و زحمت‌کشان میدان نبرد، سپری شده است.» این جمله مقام معظم رهبری نشان دهنده این موضوع است که شهدای اسلام و ایران خیلی بر گردن ما حق دارند، به علت رشادت های بی شمار انها برای این خاک، هیچ زمانی از یادها نخواهند رفت.

مردم استان گلستان هم همانند دیگر مردم ایران صادقانه عاشق شهدا هستند و شهدای زیادی که انها برای این خاک داده اند نشان دهنده این موضوع است؛مردم ولایت مدار شهر سرخنکلا با امضای طوماری بلند و درخواست های مکرر به کمیته مفقودین شهدای دفاع مقدس خواستار حضور شهدای گمنام در این شهر شدند؛ با وجود این خواسته ها و جواب مثبت کمیته مفقودین شهدا به این درخواست ها قرار شد که پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در تپه ای که در اطراف شهر سرخنکلا قرار دارد دفن شوند، محلی سالم را برای دورهمی خانواده هابه وجود بیاورند.

tape 15

با مشخص شدن مکان تدفین این شهدای گمنام؛ بعضی از مسئوین که انگار با حضور این شهدا مشکل دارند شروع به مانع تراشی کردند، علت مخالفت های انها این بود که این محل تپه ای تاریخی است و نباید این شهدا انجا دفن شوند، ما اجازه این موضوع را نخواهیم داد؛ که این تقابل مسئولین جای تعجب دارد چرا که در حال حاضر این تپه محل دپوی نخاله های ساختمانی بوده و حتی تابلویی مبنی بر این که این تپه جزئی از میراث فرهنگی است وجود ندارد؛این مسئله چگونه است که تا قرار شده این شهدا انجا دفن شوند، مسئولین یادشان امده که این محل جزء اثار باستانی است.

اینگونه تقابل های مسئولین استان گلستان جای شبهه زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است،چرا که وقتی قرار است با ایجاد تله کابین و پارک در منطقه نهار خوران، درختان جنگی زیادی قطع شوند صدای این مسئولین در نمی اید ولی تا اسم شهدا به میان می اید انها به دست پا می افتند.

این شهدای گمنام که از رزمندگان لشگر25 کربلا و بچه همین استان های شمالی هستند، ایا لیاقت یک متر خاک از محل زندگی خود را ندارند؟ که مسئولین امر اینگونه حواشی و مسئله هایی را درست می کنند.

در مکان های دیگر کشور از جمله استان قزوین شهدای گمنام را در تپه ای باستانی اقبالیه، دفن کردند که خود مسئولین میراث فرهنگی و دیگر ارگان های مربوط در رابطه با این امر کمک های بسیار کرده اند، این همکاری ها نشان می دهد که این مسئله مغایر با قوانین نیست.

Related image

در شهر ماهان استان کرمان، بقعه قدیمی و باستانی شاه نعمت الله ولی ،جسد یک دختر که مقام المپیادی اورده بود دفن شده،که بازهم این عمل با اجازه و همراهی خودمیراث فرهنگی بوده است.

طططططط

میراث فرهنگی

عده ای که به نام و ماهیت شهدا حساسیت  دارند با تحریک احساسات دانشجویان معماری قصد برهم زدن برنامه حضور این شهدا را داشتند و می خواستند که با ایجاد اینگونه کار های ناپسند استان را در حاشیه ببرند؛ ولی انها بایداین مسئله را بدانند و درک کنند که خود این مردم و دانشجویان،با اصرار های مکرر خود خواستار حضور این شهدا در استان بودند و این رفتار ناشایست مسئولین مربوطه هیچ خدشه ای در محبت قشر دانشجو و مردم نسبت به این شهدا ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار