واردات 400هزار تن پرتغال از سوی دولت؛

واردات زیاد پرتغال توسط دولت،در حین داشتن انبار های مملو از پرتغال، باعث نابودی مرکبات باغداران شمال کشور شده است.

ظهور جاده پرتغالی، یکی از دست اورد های برجام و عدم توجه دولت به اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24؛ با توجه به تحریم های ظالمانه کشور های غربی و منع ایران برای تبادلات تجاری؛ اقتصاد ایران در مردابی فرو رفته که تنها راه علاج ان و بیرون امدن از این مرداب توجه به طرح اقتصاد مقاومتی و با قدرت عمل کردن در ضمینه این سیاست است.

رهبر معظم انقلاب بارها توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی را به دولت گوشزد کرده است،تا با اجرا ان مشکلات اقتصادی مردم رفع شود؛ اما مشکلات بی شمار و وررشکستگی های واحد های تولیدی به این معنا است که دولت به سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه ای نداشته ،ان را بدرستی دنبال نکرده است.

در اذر ماه همین سال ورود غیر منتظره سامانه سیبری به مناطق شمالی کشور و ایجاد یخبندان ،کشاورزان و باغ داران را با ضرر های زیادی موا جه کرد، تعداد زیادی از درختان پرتغال به علت سرمای شدید و عدم اطلاع رسانی به موقع مسئولین ذی ربط یخ زد، مقدار قابل توجه ای از میوه جات از جمله پرتغال غیر قابل استفاده شد.

باوجود این یخبندان و مشکلات،باغ داران توانستند تا با مدیریت صحیح مقداری ازمیوه جات نیاز بازار های داخلی را برطرف می کند،به نحوی صحیح  تولید کنند، که تا با فروش ان زیان های دیده شده توسط سرما را جبران ونیاز مردم را به میوه جات از جمله پرتفال  برطرف کنند.

دولت که به علت تعلل در دادن هشدار های هواشناسی به مردم یکی از مقصران این اتفاق بود،به جای کنترل بازار واردات پرتغال و خرید تولیدات با کیفیت باغداران در یک اقدام غیر منتظره و غیر قابل قبول حدود400 هزار تن پرتغال از کشور های مصر وترکیه وارد ایران کردند،تا اندک امیدی که این کشاورزان برای جبران ضرر های خود داشتند به اینگونه از بین برود.

باغداران وقتی با این صحنه مواجه شدند دیگر برا انبار کردن محصولاتشان رغبتی نداشتند و اندک تولیدات انها هم به علت این واردات زیاد خراب شده و انها مجبور شده اند تا پرتقال ها را در کنار جاده ای در بیرون شهر دپو کنند، با ضرری هنگفت این سال را سپری کنند.

بیبی

 

index

 

گفتنی است طبق اظهارات قائم مقام خانه کشاورز حدود 600هزار تن پرتغال با کیفیت در سردخانه های استان مازندران موجود است و کشور نیاز به واردات پرتغال ندارد.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار