اگرچه امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری حسن روحانی ابراز داشتند اما در پس این مانور ژورنالیستی ترس و واهمه‌ای نهفته که چند ماهی است این جریان با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

ترس و ناچاری اصلاحات در حمایت از روحانی؛ تیتر یک زنجیره‌ای‌ها + تصاویر

به گزارش گلستان24،​ روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب امروز در اقدامی هماهنگ حمایت خود را از کاندیداتوری حسن روحانی برای انتخابات سال 96 اعلام کردند و وی را به عنوان کاندیدای نهایی این جریان که از سوی شورای سیاستگذاری اصلاحات به ریاست محمدرضا عارف انتخاب شده، معرفی کردند.

اگرچه امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری حسن روحانی ابراز داشتند اما در پس این مانور ژورنالیستی ترس و واهمه‌ای نهفته که چند ماهی است این جریان با آن دسته و پنجه نرم می‌کند.

روزنامه‌هایی که امروز تیتر زدند «‌اعتماد مجدد اصلاحات به حسن روحانی»،‌ دیروز با تیتر « فدائیان روحانی»‌ روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها با این مضمون قرار می‌گرفتند که «‌در چنین شرایطی که قرار است حسن روحانی یکه و تنها در برابر پنج اصولگرایی که البته شاید تعدد حضورشان تغییر کند، قرار گیرد، پاسخگوی انتقادات تمامی‌آنها باشد و در نهایت از شکسته شدن آرای خود نیز جلوگیری کند، از قرار معلوم، بنابراین گذاشته شده است که اصلاح طلبان نیز از استراتژی « بهترین دفاع حمله است» بهره برند و نیروهای کمکی به کارزار انتخابات اعزام کنند تا علاوه بر آن که به همراه حسن روحانی به دفاع از سیاست‌های دولت تدبیر و امید بپردازند، پاتک‌هایی را هم نثار اصولگرایان مهاجم کنند. به این افراد می‌توان عنوان ضربه گیر یا فدائیان حسن روحانی را اعطا کرد، چراکه این افراد قرار است به محض اتمام مناظرات انتخاباتی صحنه رقابت‌ها را به نفع حسن روحانی ترک کنند.» [1]

 

موضوعی که بعدها مورد انتقاد شدید همین کاندیداهای به اصطلاح ضربه گیر و فدایی روحانی قرار گرفت و مسعود پزشکیان با عصبانیت به جای پاسخ به همین روزنامه‌ها با توهین به مردم گفت:‌«در دروازه را می‌توان بست ولی دهان مردم را خیر. خیلی حرف‌ها را چه اصلاح‌طلب و چه غیر اصلاح‌طلب به غلط اشاعه می‌کنند؛ من کاندیدای انتخابات 96 نخواهم شد.»[2]

 

این در شرایطی است که اگر دولت یازدهم کارنامه قابل دفاعی دارد چه نیازی به وجود افراد دیگری است که به صحنه بیایند؛ موضوعی که بیشتر نشان دهنده انشقاق در این جریان است تا حمایت از یک کاندیدای واحد.  

 

به هر جهت روحانی امروز درحالی با عنوان «کاندیدای رسمی اصلاحات» و «امید اصلاحات» مطرح می‌شود که ترس و دلهره در اردوگاه اصلاح‌طلبی با توجه به کارنامه ضعیف دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، برجام و ... موج می‌زند و این جریان به واسطه حمایت تمام قد در چهارسال گذشته به نوعی بالاجبار و ناچار، حسن روحانی را به عنوان کاندیدای نهایی خود با ناامیدی و نگرانی توامان راهی کارزار انتخابات می‌کند.

 


[1]http://aftabeyazd.ir/64376

[2]https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/12/07/1338742

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار