دولت روحانی نتوانسته در حوزه بیکاری اقدام موثری داشته باشد، در بهبود شرایط تجاری و مبارزه با فساد هم شکست خورده و بیشتر بانک‌ها هم در آستانه ورشکستگی هستند.

نارضایتی اقتصادی مردم کار دست روحانی می دهد
به گزارش گلستان24، وب سایت آمریکایی المانیتور در گزارشی با عنوان "آیا روحانی به اهدافش برای اقتصاد ایران دست پیداکرده است؟" نوشت: دوره نخست رئیس جمهور ایران حسن روحانی در چند ماه آینده به پایان خواهد رسید و اکنون زمان بررسی سیاست های اقتصادی دولت وی در چهار سال اخیر می باشد.

المانیتور نوشت: حسن روحانی در سال 2013 وعده های زیادی در مورد اقتصاد ایران و بهبود شرایط زندگی مردم داد، مردمی که هشت سال در بدترین تحریم ها قرار داشتند. اکنون روحانی به شدت از سیاست های اقتصادی ایران در چهار سال اخیر حمایت می کند و بر این باور است که توانسته است تورم را کنترل کند.

 

این وب سایت آمریکایی نوشت: درست است که تورم در ایران تا حد زیادی کنترل شده است اما این امر حاصل سیاست های پولی بوده است که در ایران انجام شده است مانند کاهش نرخ سود بانکی در ایران و تمامی فاکتورهای انجام شده در زمینه اقتصاد نشان میدهد که روند مدیریت اقتصادی ایران بیش از پیش تکنوکراتی شده است.

رشد اقتصادی ایران نیز تا حدی رشد یافته است و فروش نفت ایران به خاطر کاهش تحریم های ایران به خاطر برجام افزایش یافته است.

 

المانیتور در ادامه افزود: باوجود نشانه های مثبتی در زمینه اقتصاد ایران، عملکرد دولت در زمینه اشتغال قابل قبول نیست، بدون شک بیکاری همچنان به عنوان مشکل جدی در ایران باقیست و همچنان جو نارضایتی از اقتصاد در ایران باقیت و عموم مردم از وضعیت بد اقتصادی کشورشان ناراضی هستند.

نارضایتی اقتصادی

این وب سایت آمریکایی افزود: دولت روحانی نتوانسته در حوزه بیکاری اقدام موثری داشته باشد، در بهبود شرایط تجاری و مبارزه با فساد هم شکست خورده و بیشتر بانک‌ها هم در آستانه ورشکستگی هستند. به طور کلی، سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی نتایج محدودی داشته و اقدامات بیشتری نیاز است تا حال و هوای بازار تغییر کند و فعالیت بخش خصوصی تسهیل شود.

اگر روحانی بتواند در انتخابات96 برنده شود، تغییرات اقتصادی که نیازمند اصلاحات ساختاری، حقوقی و سیاسی است چالش‌های زیادی برای او ایجاد خواهد کرد.

 

 

المانیتور در پایان افزود: سیاست های اقتصادی ایران نیازمند اصلاحات و تغییرات جدی است و بدون انجام این تغییرات، و اقدامات جدی نباید منتظر بهبود اقتصاد در ایران بود.

 

 

منبع : جام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار