رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس در گرگان:

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: 446 وعده از سوی آقای روحانی به مردم داده شده که بسیاری از آن عمل نشده است.

بلاتکلیفی 446 وعده دولت یازدهم /جمنا بر اساس خرد جمعی تصمیم می‎گیرد/دولت انقلابی می‎تواند مطالبه‎گری کند

به گزارش گلستان24،​ محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس عصر امروز سه شنبه 8 فروردین ماه 1395 در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان گلستان یکی از وعده‎های روحانی را نجات کشور از گرانی و بیکاری برشمرد و اظهار کرد: آمارهای رسمی کشور نشان می‎دهد که درصد بیکاری در کشور افزایش پیدا کرده و گرانی مخصوصا در حوزه نیازهای روزمره مردم مانند مواد غذایی افزایش پیدا کرده است و مردم از این وضعیت رنج می برند.

زاهدی افزود: دولت یازدهم سه راهبرد را در بخش اشتغال تدوین کرد تا بتواند مشکل بیکاری را در همان سال اول تقلیل دهد اما با گذشت حدود چهار سال مردم در پی تحقق این وعده‎ها هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که آقای روحانی دوره مسئولیتش 4 ساله باشد، دولت آقای روحانی به گونه‎ای عمل کرده که وعده‎هایی که به مردم داده شده عمل نشده و مردم اعتماد خود به دولت را از دست دادند.

عرف این است که دولت‎ها هشت ساله باشند اما دولت وعده‎هایی که داده نتوانسته عمل کند و کدهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند نشانه از عدم رضایت ایشان از اقدامات است.

زاهدی با اشاره به نارضایتی رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد دولت پیرامون اقتصاد مقاومتی افزود: اثری از مباحث مربوط به رونق اقتصادی در کشور ندیدیم، نباید وعده‎های بدون عمل به مردم داده شود.

وی تصریح کرد: آقای روحانی حل وعده 100 روزه را به مردم داده و می‎گفتند که ما می‎توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 446 وعده از سوی آقای روحانی به مردم داده شده که بسیاری از آن عمل نشده است، تاکید کرد: زمانی که دولت روی کار آمد وقتی به دولت انتقاد می‎شد می‎گفتند تضعیف دولت است و امروز هم که انتقاد داریم می‎گویند حرف نزنیم.

زاهدی با بیان اینکه قرار بود که برای کارخانه‎های بیگانه اشتغال ایجاد نکنیم ، تاکید کرد: بیش از 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شد و این معنی‎اش این نیست کار برای کارگران خارجی ایجاد کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدادتراش و سنگ قبر را نیز برای ما از چین وارد می‎کنند، افزود: تمام تعهداتی که در برجام کشور ما متعهد بود این کشور و ملت پیشاپیش داد و آیا تعهداد برجام انجام شد ؟ و پول‎های بلوکه شده ما برگشته است؟

وی قاچاق کالا را نوعی ضربه به اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: در کشور 20 میلیون دلار کالای قاچاق برای بیگانگان اشتغال ایجاد کرد که این وضعیت به بیکاری در جامعه دامن می‎زند.

وی با اشاره به یکی از وعده‎های دولت یازدهم در خصوص گذرنامه ایرانی تصریح کرد: آقای روحانی در 18 خرداد سال 1392 و چهار روز قبل از انتخابات وعده کرده بود اگر می‎خواهید ریال ایرانی به جای اول خود برگردد و گذرنامه ایرانی به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند پای صندوق‎های آرا بشتابید اکنون باید مردم قضاوت کنند که چقدر از این وعده‎ها محقق شده است.

زاهدی با اشاره به وعده رئیس‎جمهور در اینکه هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم معیشت مردم بهبود یابد، بیان کرد: با نظرسنجی مردم کاملا مشخص می‎شود که چه میزان از وعده‎های آقای روحانی جامه عمل پوشیده شده است در زمینه سانتریفیوژ‎ در قلب آب سنگین اراک سیمان ریخته شد فردو تقریبا تعطیل و نطنز هم نیمه تعطیل شد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلف دارد و در یکی بحث عدالت اجتماعی در حوزه معیشتی مطرح است و باید اختلاف طبقاتی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد:  متاسفانه در چند سال گذشته شاهد افزایش ضریب جینی و تضاد طبقاتی بودیم، شفافیت در تعاملات و روادید بانکی، مبارزه جدی با فسادهای حوزه پولی و بانکی کشور، توجه به معیشت مردم براساس توانمندی‎ها و کارآمدی‎ها از یک سو و توجه به اقشار مستضعف کشور که نیاز دارند کمک به آنها شود از سوی دیگر در موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در توجه به درون‎زایی و برون‎گرایی معنا پیدا می‎کند، گفت: اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب دانش و اقتصاد دانش‎بنیان اتفاق بیفتد تا به موفقیت برسد.

زاهدی استفاده از ظرفیت‎های کشور را مهمترین راهبرد موفقیت اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: باید از منابع انسانی ماهر، خلاق، مومن و متعهد کشور بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی کل کشور باید احساس کند که باید مشارکت داشته باشد و الگوی مصرف همه مردم باید یک الگوی ایرانی و اسلامی باشد و اسراف باید برچیده شود و برخی چشم و هم چشمی‎ها نیز باید کنار گذاشته شود.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف کالاهای داخلی باید اولویت قرار داده شود و اینها همه با هم تشکیل منظومه اقتصاد مقاومتی را می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه نیاز به چشم دوختن به بیگانگان نداریم، تاکید کرد: اگر در درون‎زایی بتوانیم به نحو مطلوب استفاده کنیم و محور تولید کشور را بر اساس دانش‎بنیان قرار دهیم می‎توانیم نیازهای داخل را پاسخگو بوده و بخش زیادی از تولیدات را صادارت کنیم ما می‎توانیم به جای صادرات نفت خام فرآورده‎های نفتی مانند محصولات پتروشیمی و فرآورده‎های نفتی را صادر کنیم و شاهد ارزش افزوده هزاربرابری باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکامی وعده‎های دولت یازدهم در حوزه کار و اشتغال گفت: نخستین قدم در دولت تدبیر و امید وعده برای بهبود دائمی محیط کسب و کار بود و اینکه در کوتاه مدت بسته‎های تشویقی برای حرکت‎های اقتصادی در نظر گرفته شود این در حالی است که بسیاری از افراد مشاغل خود را از دست دادند و از بنگاه‎های اقتصادی و صنعتی به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمدند.

زاهدی با اشاره به اینکه شهرک‎های صنعتی در استان گلستان با حداکثر 10 درصد ظرفیت کار می‎کنند، ابراز کرد: اکنون بعد از گذشت بیش از سه سال جای این سوال وجود دارد که چقدر بهبود فضای کسب و کار اتفاق افتاده است، بر اساس سیاست‎های غلطی که بوده از نزدیک به 150 هزار هکتار پنبه‎کاری در استان این رقم به 10 درصد رسیده است و کارخانه‎های پنبه یکی پس از دیگری تعطیل شدند و قرار بود اشتغال در این استان در بخش‎های گردشگری و کشاورزی رونق پیدا کند که این وعده‎ها حاصل نشد.

وی ادامه داد: قرار بود 2 هزار هکتار زمین کشاورزی اضافه شود تا اشتغالزایی ایجاد شود و کسب و کار و کار جدید رونق بگیرد اما آیا اینگونه شد و یا آشوراده به قطب گردشگری تبدیل شد و بیکاری در استان گلستان بالاتر از نرم متوسط کشوری است.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در جایی که جوان بیکاری را می‎بینم احساس شرمندگی می‎کنم، یادآور شد: بر این باور هستیم که ملت این دولت را به عنوان دولتی که در چهار سال بعدی وفا به عهد کند نمی‎شناسد.

زاهدی با بیان اینکه 260 هزار رای بین کل دوستان اصولگرا و آقای روحانی در سال 1392 فاصله داشت، گفت: منیت به خرج دادیم و مسائل فردی را به مسائل جمعی ترجیح دادیم و جبهه مردمی در این راستا شکل گرفته که همه نیروهای اسلامی و کسانی که گفتمان امام(ره) و رهبری را قبول دارند اهم از اینکه اصولگرا باشند و یا از دیگر طیف‎ها زیر چتر خود قرار دهند.

وی درباره اهمیت انتخاب اظهار داشت: در جمنا براساس مهندسی که در انتخابات صورت خواهد گرفت تا یک کاندیدا بیاید و باید شرایط رقیب هم باید بررسی شود و آن چه که باید بررسی شود براساس خرد جمعی است و تک‌روی‌ها نیز اتفاق نخواهد افتاد.

زاهدی با بیان اینکه جمنا آرمان‎های امام(ره) و شهدا را باور دارد، افزود: جمنا هرمی است که بر پایه و قاعده اصلی استوار است و این قاعده استان‎های ما و راس هرم کاندیداهایی هستند که خود را در راس هرم مطرح کردند.

وی تصریح کرد: تصمیمات جمنا تصمیماتی است که برگرفته از نظر و آرای همه استان‎ها و اقشاری است که دل در گروی نظام و انقلاب دارند و یک پشتیبانی مردمی خوبی را به همراه دارد و از این نظر مهندسی شده و افرادی که تا این مرحله پیش آمدند، این تعهد را دادند که براساس خرد جمعی پیش بروند و امید داریم این امر منجر به پیروزی در انتخابات شود تا بسیاری از دغدغه‎های که مردم در حوزه معیشتی دارند با یک نیروی کارآمد و بسیجی و با مشی انقلابی برطرف شود.

زاهدی بیان داشت: نیروی‎های دلسوز مردمی و انقلاب در استان‎ها و کشور عضو جمنا شدند و نیروهای که کارآمد بودند به عنوان کاندیداهای احتمالی معرفی شدند و در 17 فرودرین ماه قرار است که 5 نفر گزینه نهایی از بین آنها انتخاب شود.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر من عضو 5 نفر بعدی نباشم و یا اینکه باشم و بگویند کنار بروید بدون هیچ اعتراض با همه وجود از جبهه حمایت می‎کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار