شیخ حسین انصاریان:

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: در کشور غارتگران، رباخواران و مفسدان اقتصادی روحیه قناعت گرایی ندارند و عدم روحیه و خوی قناعت گرایی آنها را به سمت انحراف و دست اندازی به بیت المال کشاند.

در مقابل فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمن باید فرهنگ قناعت‌گرایی در جامعه ترویج شود

به گزارش گلستان24، به نقل از رسا حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) بر لزوم توجه به سیره و نگاه متعالی اهل بیت(ع) در زندگی تاکید کرد و گفت: امام هادی(ع) در سفارشی به یکی از یاران خود که به شدت از مشکلات مالی و معیشتی رنج می برد، توجه و نگاه به نعمت های الهی را موجب آرامش خاطر در میان مشکلات بیان فرمود.

وی افزود: یکی از نعمت های بزرگی که در زندگی خود غافل هستیم، نعمت محبت اهل بیت(ع) و ادای طاعت الهی است.

استاد حوزه علمیه نعمت دیگر بزرگ الهی را نعمت سلامتی بیان کرد و اظهار داشت: شمارش دقیق نعمت های الهی برای انسان آرامش خاطر را به همراه دارد و دغدغه ها و نگرانی های ناشی از فشارها و مشکلات زندگی را برای انسان می کاهد.

وی به مشکلات چند ساله اخیر در زندگی در سایه تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان پرداخت و تاکید کرد: برخی ها در کشور به جای اینکه انتقادها و مواضع خود را به علت فشارهای اقتصادی دشمنان، متوجه آنان کنند، لب به انتقاد از نظام اسلامی می گشایند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این مطلب که باید در برابر فشارهای دشمنان متحد بود و بر مواضع انقلابی و اسلامی خود پافشاری کنیم، تصریح کرد: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی و سیاسی دست برداشتن ما از آرمان های مقدس نظام و اسلام عزیز است اما امتی که در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته است با پیروی از سیره اهل بیت(ع) زیر فشارها تسلیم نمی شود.

وی افزود: در کشور غارتگران، رباخواران و مفسدان اقتصادی روحیه قناعت گرایی ندارند و عدم روحیه و خوی قناعت گرایی آنها را به سمت انحراف و دست اندازی به بیت المال کشاند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه برای ایستادگی در مقابل فشارها باید فرهنگ قناعت گرایی در جامعه ترویج شود، گفت: علمای برجسته و بزرگی مانند آیت الله روحانی کارخانه های هدایت و روشنگری در میان مردم هستند و الگوهای بی بدیلی از زهد و فرهنگ قناعت گرایی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: علمای بزرگ اسلامی در زندگی خود هیچ گاه نگاه مادی به زندگی نداشتند و زندگی زاهدانه آنها گواه این مدعا است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به جایگاه علمای ربانی در میان امت اسلامی، خاطرنشان کرد: عالم حقیقی از خود خرج می کند تا یک امت را نجات دهد و با مردم و در کنار آنها قرار دارد تا مردم را بیشتر به اسلام دلبسته تر کند.

وی افزود: علمایی مانند آیت الله روحانی حکم پیامبران را در میان امت دارند و منبع روشنایی و هدایت هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان برخی از خدمات برجسته آیت الله روحانی از جمله احیای حوزه علمیه و تربیت هزاران طلبه و روحانی برجسته، گفت: از برکات آیت الله روحانی در خدمت به اسلام همین بس که صدها سال از حوزه علمیه ایشان علما، مفسران و مبلغان برجسته و بزرگ دینی تربیت می شوند.

وی حضور کم نظیر مردم در تشییع باشکوه آیت الله روحانی را نشان از میزان علاقه مندی مردم به علمای خدمت رسان و با تقوا بیان کرد و اظهار داشت: آیت الله روحانی تلاش خود را برای احیای دین و تبیین معارف دینی در طول حیات خود به کار برد و سرانجام نیز درآغوش علم دفن شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره جایگاه علمای حقیقی پرداخت و گفت: باید با جدا کردن علمای حقیقی با عالمان بدون عمل مردم را به سوی نور علمای حقیقی هدایت کرد زیرا وجود علمای برجسته ای مانند علامه سعیدالعلما مازندرانی، علامه اشرفی و آیت الله روحانی است که موجب ماندگاری و پایداری دین در طول تاریخ عصر غیبت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار