روحانی حق دارد اگر یک‌بند در تکاپوی سر-صدا و تبلیغات برای دولتش باشد؛ عملکرد ضعیف اقتصادی و یک کارنامه‌ی غیرقابل قبول، تمام امیدها را برای اعتماد مردم نومید کرده است.

روحانی برای تبلیغات دولتش مشغول چه کارهایی است؟/ دردسرهای کارهای نکرده و وعده‌های زمین‌مانده

به گزارش گلستان24، روحانی روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد؛ احتمالاً شلوغ‌تر از همه‌ی چهار سال گذشته. کمتر ساعتی می‌توان او را دور از تریبون تصور کرد؛ آنقدر که پشت سر هم از این همایش و استان و پروژه به آن دیگران سفر می‌کند. تازگی‌ها لایواستوری حساب اینستاگرامش را هم فعال کرده تا در آن معدود دقایقی که تلویزیون نیست، بی‌منبر و مستمع نماند. آقای رئیس‌جمهور بدجور گرفتار است؛ گرفتار کارهایی که نکرده و کارنامه‌ی زیادی خالی و انتخاباتی که پیش‌رو است. روزهای انتخاباتی شیخ حسن روحانی چگونه می‌گذرد؟ این گزارش نگاهی سَرسَری دارد به همه‌ی کارهایی که این روزها آقای رئیس‌جمهور در آستانه انتخابات انجام می‌دهد.

 

 

یک | سفرهای انتخاباتی!

اصلاً از ابتدای سال نو سفرهای استانی معنای تازه‌ای برای روحانی و دولتش پیدا کرده؛ آنقدر که رکورد حیرت‌انگیز هر چهار روز یک سفر را ثبت کنند. تقریباً هفته ای نیست که آقای رئیس‌جمهور در آن به دست‌کم دو-سه استان اردوکشی نکرده باشد. آن هم برای دولتی که در چهار سال گذشته کلاً سی و سه سفر استانی داشته؛ یعنی تقریباً هر چهل روز یک سفر! و تازه سفر استانی را از مواریث شوم دولت گذشته می‌دانسته است.

 

 

قابل توجه مشاورین و مسؤلین ستاد؛ از ابتدای سال نو تا امروز کاروان روحانی و دوستان 5 سفر استانی رفتند، هرچهار روز یک سفر؛ این یعنی با همین دست‌فرمان دست‌کم سه ماه دیگر برای یک‌دور کامل لازم دارند. بنابراین بدیهی است برای انتخابات هم که شده، سرعت سفرهای استانی آقای رئیس‌جمهور باید افزایش یابد. از ما گفتن بود بهرحال؛ خود دانید!

 

دو | پاک کردن صورت‌مسأله به‌سبک «کی بود کی بود من نبودم!»

«من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم؟ گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی را که در ۱۰۰ روز حل کردم، اعلام می‌کنم. آدمی که عقل نداشته باشد، این حرف‌ها را می‌زند؛ مگر می‌شود در صد روز مشکلات را حل کرد؟!» اصلاً این جمله ماحصل همه‌ی آخرین نشست مطبوعاتی روحانی بود؛ نشستی که در آن آقای رئیس‌جمهور زیر بار هیچی نرفت، سرآخر هم ترجیح داد کلاً زیرآب تمام وعده‌های انتخاباتی‌اش را بزند. این همه در حالی است که وی در دوران تبیلغات انتخابات ریاست جمهوری علناً بارها از برنامه‌ی صدروزه‌ای که برای حل مشکلات اقتصادی دارد، سخن می‌گفت؛ ببینید:

 

 

 

رئیس‌جمهور در ادامه زیرآب یکی دیگر از اساسی‌ترین تبلیغات دولتش را زد؛ وی در پاسخ به پرسش خبرنگار چینی در رابطه با اینکه چهار سال پیش او کلید اصلی حل مشکلات را توافق هسته‌ای می‌دانست، اکنون در این برهه زمانی کلید اصلی حل مشکلات چیست؟ گفت: «من نگفتم که کلید حل مشکلات کشور حل موضوع هسته‌ای است! بلکه کلید حل مشکلات عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی است.»

 

سخنان روحانی و البته تفاوت روشنی که با وعده‌های انتخاباتی وی داشت، واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت؛ آنقدر که هشتگ زدند و اعتراض کردند. صادق نیکو مثلاً در واکنش به اظهارات آقای رئیس‌جمهور نوشت: «#من‌نگفتم مشکل مردم رو حل‌ می‌کنم!‌ من گفتم مشکل مردم رو فقط نگاه می‌کنم!» کاربر دیگری هم اینطور واکنش نشان داد: «این‌جور که داره پیش می‌ره پس‌فردا روحانی میگه #من‌نگفته بودم می‌خوام رئیس‌جمهور بشم؛ من اومده بودم یه موز بردارم و برم!»

 

 

کاربر دیگری با انتقاد از بی‌اعتنایی به وعده‌های انتخاباتی، نوشت: «اینکه حرف‌های بچگانه ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات دستمایه جوک وخنده میشه اشکالی نداره! مشکل اینجاست یکی از این‌ها ۴ ساله رییس‌جمهور مملکته!» و کاربر دیگری نوشت: «#روحانی‌بایدبداند در مناظرات نمی‌تواند با #من‌نگفتم سر و ته قضیه را هم بیاورد، امروز روز حساب است نه روز انشا.» یکی از کاربران هم به تعریض و مزاح، نوشت: «کلی آدم عجیب و غریب دارن می‌رن ثبت‌نام انتخابات؛ اما اگه ازشون بپرسی، حتی یکیشون اونقدر "کم عقل" نیست که بگه مشکلاتو صدروزه حل می‌کنم!»

 

 

سه | حمله به صداوسیما و گرفتن امتیازات بیشتر

پخش ۱۵۰ دقیقه زنده و ۸۰ دقیقه خبر در تلویزیون از سخنان انتخاباتی روحانی در ۴۸ ساعت گذشته؛ این حساب-کتابی است که علی نادری سردبیر رجانیوز از تبلیغات تبعیض‌آمیز سیما برای روحانی ارائه کرده؛ تبلیغاتی که درست در زمانی اتفاق افتاده که حضرات تندترین هجمه‌ها را علیه رسانه‌ی ملی روا داشتند. همین چند روز پیش مثلاً در یک نشست خبری در استان سمنان، آقای رئیس‌جمهور با متهم کردن صداوسیما به کتمان حقایق و سانسور واقعیت‌ها، گفت وقتی درگذشته تورم 51درصد بود، آنها چُرت می‌زدند!

 

 

یا کمی قبل‌تر با گلایه از طرح مسایل و مشکلات مردم، مسؤلین رسانه‌ی ملی را بابت تهیه گفت‌وگو از کسبه بازار و قصابی‌ها مورد تمسخر قرار داده بود. واعظی از اعضای برجسته‌ی ستاد انتخاباتی روحانی _که دست بر قضا وزیر ارتباطات دولت یازدهم هم هست_ گفته مناظره‌های ساختگی صداوسیما را قبول ندارد و اصلاً کی گفته مهمانان آن برنامه‌ها نمایندگان دولتند!؟ حملاتی که البته تا اینجای کار حسابی جواب داده و رسانه‌ی ملی و امکاناتش را عملاً دربست در اختیار دولتی‌ها درآورده است.

 

آقای رئیس‌جمهور این روزها اساسی درگیر است؛ حق دارد، عملکرد ضعیف اقتصادی و یک کارنامه‌ی غیرقابل قبول، تمام امیدها را برای اعتماد دوباره‌ی مردم نومید کرده است. روحانی حق دارد اگر یک‌بند در تکاپوی سر-صدا و تبلیغات برای دولتش باشد؛ انتخابات نزدیک است!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار