حضور معاون اول رئیس جمهور فعلی به عنوان یک کاندیدای پوششی در انتخابات،ضعف در پاسخگویی حسن روحانی به سوالات کارشناسان و رقبیان در مناظرات را نشان می دهد.

کاندید پوششی؛ترفند روحانی برای رقابت در مناظرات انتخاباتی

به گزارش گلستان 24؛این روز ها کشور درگیر فضای انتخاباتی شدید و رقابت بین نامزد های ریاست جمهوری و در سطحی پایین تر نامزد های شورای شهر و روستا شده است،افراد در گروی طیف ها و گروه های سیاسی در این زمینه به رقابت پرداخته اند.

افراد سیاسی و شناخته شده بیشتر در روز های پایانی ثبت نام ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند که در روز آخر بعد از ثبت نام رئیس جمهور فعلی آقای روحانی، اسحاق جهانگیری معاون اول وی به یک مرتبه با حضور خود در وزارت کشور وثبت نام برای انتخابات تعجب کارشناسان و برخی از صاحب نظران را برانگیخت.

با آمدن اسحاق جهانگیری در عرصه انتخابات نام کاندیدای پوششی از سوی  طیف اصلاح طلبان  رسانه ای شد که کارشناسان هرکدام تحلیل های خاصی نسبت به این موضوع داشته ند.

در برخی از تحلیل ها آمده است که وجود نامزد پوششی برای آقای روحانی یک  نوع حرکت استراتژیک ازسوی اصلاح طلبان  برای حمایت از نامزد نهایی خود است و اسحاق جهانگیری نوعی ضربه گیر در این رقابت  برای حسن روحانی به حساب می آید.

اگر فعالیت های خوب و مثمره ثمری در طول این چهار سال از سوی دولت حسن روحانی انجام گرفته باشد، وی دیگرنیازی به ضربه گیر و پشتیبان در فضای مناظرات را ندارد و حضور افرادی به اصطلاح پوششی در کنار وی نشان دهنده استرس و دست خالی بودن او در قبال پاسخگویی به سوالات کارشناسان و مردم است.

از سویی دیگر برخی از رسانه ها نوشته اند که علت حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات به این دلیل است که آقای روحانی کمتر در کارهای تشکیلاتی و سازمانی دولت و کشور حضور داشته و از جزئیات مسائل کشور خبر ندارد وبه همین دلیل معاون وی برای جبران این کاستی ها و پاسخ دادن به سوالات در مناظرات به کمک وی آمده است.

با این تفاصیل بیشتر کارشناسان و تحلیلگران حضور کاندیدای پوششی برای آقای روحانی در عرصه انتخابات را مناسب با شأن جایگاه فعلی او ندانسته اند و آن را به نوعی ضعف برای دولت تعبیر کرده اند. 

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار