دولت روحانی و کابیته تدبیر آن چنان در عمل به وعده‌ها اقدام و عمل از خود نشان دادند که اگر مردم از آن‌ها سؤال یا انتقادی می کردند، با موجی از بی‌ادبی‌ها و توهین‌ها رو به رو می‌شدند.

چرا دولت روحانی در عصبانیت از همه سبقت گرفت؟+ جدول

به گزارش گلستان24، دولت یازدهم در واپسین روزهای عمر خود، با کوله‌باری از قول‌های محقق نشده، قدم در انتخابات دوازدهم گذاشته است. دولت تدبیر و امید نه تنها در عمل به وعده‌های خود ناکام مانده بلکه در پاسخ به انتقادات و درخواست‌های افکار عمومی برخورد مناسبی از خود نشان نداده است.

حسن روحانی در اولین نشست خبری خود درباره عدم توهین و بی‌ادبی به مردم گفت: کشور نیاز به همدلی، وحدت و اعتماد دارد. تنه‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها را برای همیشه از یاد ببرید و فراموش کنید و مثل جوان‌ها باشید و از آن‌ها یاد بگیرید. صادقانه با پاکی و پاکدلی به فکر کشور و آینده آن باشید و کمتر به گذشته نگاه کنیم و فقط تجربه اندوخته گذشته را مورد توجه قرار دهیم و بیشتر به فکر آینده و نجات کشور باشیم...

روحانی همچنین می‌گوید: امیدوارم در دولت آینده از همه مدیران شایسته و متعهد استفاده شود و به آن‌ها احترام گذاشته خواهد شد"، تأکید کرد: قول می‌دهم من به سهم خودم اجازه نخواهم داد در دولت آینده به کسی توهین شود یا تهمت زده شود، بلکه اخلاق، برادری و محبت در کشور مستقر خواهد شد که فقط از این راه می‌توان کشور را پیش برد.[1]

عصبانیت و بی‌ادبی‌های اعضای دولت یازدهم با مردم و منتقدین، یکی از مصادیق برخورد غیراصولی کابینه تدبیر و امید است که در جدول زیر به برخی موارد اشاره‌شده است:

 

مسؤول دولتی اظهارنظر بی ادبانه یا توهین آمیز

حسن روحانی

رئیس‌جمهور

یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.[2]

عباس آخوندی

وزیر راه، مسکن و شهرسازی

[3]! وزیر راه بعدازاین سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریاد گونه گفت: شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا! در ادامه اما وزیر راه پس از قطع دوربین نسبت به این سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد.هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آماده است مرجوعی کشور کلمبیا است، آیا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف‌های عجیبی است عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست

عباس آخوندی

وزیر راه، مسکن و شهرسازی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن، در اظهارنظری تأسف‌آور عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است[4]

عباس آخوندی

وزیر راه، مسکن و شهرسازی

وی در حین بازدید در پاسخ به اعتراض فردی در خصوص نرخ حدود 200 هزار تومانی تعرفه پارکینگ مهرآباد برای 8 روز گفت:‌ با تاکسی بیایید چرا با ماشین -خودرو شخصی- می‌آیید. ما وظیفه نداریم برای کسی اینجا 8 روز پارکینگ تهیه کنیم، شما با تاکسی بیایید... باید بیشتر هم از شما بگیرند[5].

سید حسن قاضی زاده هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

[6]وزیر بهداشت با حضور در برنامه تلویزیونی ثریا در واکنش شدید نسبت به این سؤال مجری برنامه که چرا که در یک لایه کوچک پزشکان متخصص حقوق‌های زیادی دارند گفت: کارانه پزشکان حقوق نجومی نیست بلکه پزشکان به ازای خدمتی که ارائه می‌دهند حقوقی را دریافت می‌کنند، به طوری که اگر یک پزشک آن خدمت را ارائه ندهد نه تنها کارانه‌ای به او تعلق نمی‌گیرد بلکه درآمدی هم برای دولت ایجاد نمی‌کند تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت هیچ پزشکی حاضر نبود در بیمارستان‌های دولتی مشغول به فعالیت شود اما اکنون حتی یک پزشک طرح در بیمارستان خصوصی نداریم. هاشمی با عصبانیت از مجری برنامه ثریا انتقاد کرد و گفت: شما هر جا حضور دارید علیه پزشکان صحبت می‌کنید چه در ثریا چه در برنامه‌های دیگری مثل مناظره، باید به جای سرکوب کردن بخش خصوصی باید به شعارها عمل کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

در جریان سفر وزیر بهداشت به شهرستان بدره از توابع استان ایلام، وی خطاب به یکی از فرماندار بدره گفت: تو غلط کردی که نماینده مردمی، اگر گذاشتم یک روز بمانی اینجا بی شعور!

وزیر بهداشت دولت یازدهم در پایان این بازدید کوتاه و پرتنش با تهدید فرد منتقد به عزل به همراه سایر مسئولان همراه از جمله استاندار ایلام شهرستان بدره را بدون هیچ مصوبه یا وعده مشخصی ترک کرد.

بیژن زنگنه

وزیر نفت

بیژن زنگنه، وزیر نفت که میهمان برنامه گفت وگوی ویژه خبری با عنوان «چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های اقتصادی دولت» بود، به یکباره عصبانی شد و از مجری خواست تا سئوالاتش درباره اقتصاد مقاومتی باشد تا وقتش هدر نرود.

اکبر ترکان

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و وی‍ژه اقتصادی

مشاور رئیس‌جمهور

[9]"اکبر ترکان" مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در برنامه تلویزیونی متن-حاشیه، در مورد انتقادهای نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد میزان واردات از مناطق آزاد گفت: آقای نعمت زاده خیلی چیزها در مورد شما هست که من از گفتن آن اکراه دارم، اجازه بدهید من چیزی نگویم اما بی محابا صحبت نکنید، کسی که در داخل دولت بر علیه مصوبه دولت صحبت کند نشانگر دموکراسی نیست، نشانه هرج و مرج است. مشاور رئیس‌جمهور اضافه کرد: نعمت‌زاده مواظب حرف زدنش باشد وگرنه از کوره در می‌روم و چیزهایی می‌گویم!

محمدباقر نوبخت

سخنگوی دولت یازدهم

محمدباقر نوبخت با عصبانیت در مورد لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 تصریح کرد: «اگر شش‌درصد از سهم صندوق توسعه ملی به دولت داده نشود هیچ طرح عمرانی تا پایان سال فعالیت نمی‌کند و نمایندگان درخواست‌های خود را برای برنامه ششم توسعه و سال آینده نگه دارند، زیرا در حال حاضر اعتباری برای توزیع وجود ندارد».

محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه

[11] ظریف به این سخنان کریمی قدوسی واکنش تندی نشان داد..سخنان کریمی قدوسی در صحن علنی مجلس درباره جلسه محرمانه قائم‌مقام وزیر امورخارجه با امیرعبداللهیان معاون سابق ظریف، باعث عصبانیت وزیر امور خارجه شد.جوادکریمی قدوسی نماینده مشهد امروز در جلسه علنی مجلس در جریان سؤال خود از وزیر امور خارجه گفت: آقای سرمدی به آقای امیرعبداللهیان می‌گوید ما می‌خواهیم یک «شو» اجرا کنیم تا به منطقه پیغام بدهیم سیاست‌های ما در منطقه مورد بازنگری واقع می‌شود و مسائلی از این قبیل که این‌ها مستند است

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار