مخالفت احتمالی مسئولان دولتی با برگزاری مناظره احمدی نژاد و روحانی می تواند ذهن افکار عمومی درباره ادعاهای 4ساله گذشته حسن روحانی و مسئولان دولتی درباره دولت قبل را شفاف تر کرده و مورد ارزیابی قرار دهد.

چرا باید بین روحانی و احمدی نژاد مناظره برگزار بشود؟

به گزارش گلستان24 ،مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امروز با موضوع سیاسی _ فرهنگی برگزار شد.

در جریان این مناظره حسن روحانی و اسحاق جهانگیری دو کاندیدای دولتی حاضر در عرصه انتخابات، بارها در خلال اظهارات خود دولت گذشته را مورد نقد قرار داده و دیگر کاندیداها را به حمایت از دولت قبل متهم کردند.

بر همین اساس حجت الاسلام رئیسی پس از پایان مناظره و در جمع خبرنگاران، پیشنهادی را مبنی بر فراهم کردن امکان مناظره بین احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور

رئیسی پیرو شعار «نه به گذشته، نه به تحمل وضع موجود، تغییر به نفع مردم» گفت: صداوسیما مناظره‌ای بین روحانی و احمدی‌نژاد برگزار کند.

وی تصریح کرد: ‏تکلیف مردم را مشخص کنید؛ مردم را معطل نکنید! تا کی مردم باید در پاسخ به انتقادات خود از وضع کشور به عملکرد دولت قبل ارجاع داده شوند. مردم منتظر ارائه برنامه نامزدها برای دولت دوازدهم هستند نه فرافکنی.

چرا باید بین روحانی و احمدی نژاد مناظره برگزار بشود؟

دولت یازدهم از روزهای ابتدایی حضور در عرصه اجرایی کشور همواره دولت قبل را عامل تمامی مشکلات کشور معرفی کرده و در موارد متعددی منتقدان خود را به شرایط گذشته ارجاع داده است.


این ارجاع به دولت قبل حتی در چهارمین سال دولت و حتی در مناظرات انتخاباتی با کلید واژه "ایجاد وحشت از وضعیت گذشته" دنبال شد.

قطعا برگزاری مناظره ای رو در رو می تواند افکار عمومی را از ابهام هایی که گاه و بیگاه توسط مسئولان دولت مطرح می شود پاک کرده و کارنامه عملکرد دولت گذشته و فعلی را شفاف کند.

مخالفت احتمالی مسئولان دولتی با برگزاری چنین مناظره ای، می تواند ذهن افکار عمومی درباره ادعاهای 4ساله گذشته حسن روحانی و مسئولان دولتی درباره دولت قبل را شفاف تر کرده و مورد ارزیابی قرار دهد.

البته پیش از این و در ابتدای دولت یازدهم محمود احمدی نژاد درخواست مناظره مستقیم با حسن روحانی را مطرح کرد که دولت یازدهم پاسخی به آن نداد.

به طور حتم برگزاری چنین مناظره می تواند سرآغاز جدیدی در پاسخگویی به عملکرد دولت ها در دوره های مختلف داشته باشد.


منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار