رئیس جبهه مردمی گلستان عنوان کرد:

حجت الاسلام طاهری گفت: پس از حادثه معدن یورت آزادشهر آقای وزیر پاسخگو باشد چه اقدامات پیشگیرانه‎ای برای بالا بردن امنیت کار معدنچیان که با حداقل حقوق اشتغال دارند، انجام داده‌اند.

وزیر کار در حادثه معدن یورت آزادشهر باسخگو باشد/ دولت در حادثه معدن آزادشهر با حادثه پلاسکو برخورد دوگانه داشت

حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سفر رئیس دولت یازدهم که قرار استروزهای آینده به گلستان انجام شود بیشتر جنبه تبلیغات برای ریاست جمهوری دارد و برای دلجویی از معدن‎کاران و خانواده‎های آنان ترتی داده نشده است.

رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان گلستان ادامه داد: وقتی در مجلس بودیم یکی از نمایندگان از وزیر کار طرح سئوال کرده بود و آقای وی پرسیده بود که "شما در قبال اشتغال وظیفه‎تان چیست؟" و وی گفته بود من وظیفه ندارم وظیفه من در قبال کارگر است.

* وزیر کار در حادثه معدن یورت آزادشهر باسخگو باشد

طاهری تاکید کرد: وزیر کار که همواره می‎گوید هیچ وظیفه‎ای در قبال اشتغال ندارد اکنون باید پاسخگو باشد که در قبال پرخطرترین فعالیت‎ها از جمله معدن آیا اقدامات پشگیرانه برای افزایش ضریب امنیت کار انجام داده است؟ آیا وزارت کار به درستی توانسته در مقابل وظایف خود عمل کند، دولتمردان چرا پاسخگوی وظایف خود نیستند.

رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان گلستان با بیان اینکه وزیر کار یکی از وزرایی بود که در مجلس در خصوص انتخاب آن در کابینه دولت بحث داشتیم، افزود: در مجلس نسبت به عملکرد گذشته آقای وزیر حرف داشتیم و وی تجربه مدیریتی در وزارت کار نداشت و عمدتا در دستگاه امینتی بود و انتظار داشتیم فردی آشنا با موضوعات کار بر کرسی این وزارتخانه بنشیند.

* دولت در حادثه معدن آزادشهر با حادثه پلاسکو برخورد دوگانه داشت

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در برابر برخورد با اتفاقات اخیر پلاسکوی تهران و معدن گلستان گفت: رئیس‎جمهور پس از اتفاق پلاسکو بلافاصله تیم تحقیق مردمی شکل داد اما چرا انفجار در معدن گلستان برای دولت مهم نبود و نگاه رئیس جمهور شهروند درجه یک و شهروند درجه دو به مردم است.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان با اشاره به شعر و شعار دولت روحانی در حقوق شهروندی تصریح کرد: دولت فقط شعار حقوق شهروندی را می‎دهد و در رفتار و عمل فرسنگ‎ها با آنچه می‎گوید فاصله دارد.

طاهری بیان داشت: مشخص می‎شود که شاید اقداماتی که در پلاسکو انجام شده برای دلسوزی نبود و پشت پرده آن برای تخریب یک چهره که مقابل خودشان در انتخابات می‎دیدند مدنظر بود وگرنه این دو موضوع نیز به اندازه آن رسیدگی می‎شد.

نماینده سابق مردم گرگان در مجلس تاکید کرد: این حادثه در حالی رخ داده که کارگران معدن در روز قبل از حادثه بوی گاز را استشمام کرده بودند و در قبال این تذکر تهدید به اخراج شده بودند و به آنها گفته شده بود که اگر دست از کار بکشند اخراج می‎شود و نیاز است به این مسئله رسیدگی شود.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان با اشاره به بی‎توجهی دولت و وزرای کابینه نسبت به اتفاقات انفجار قطار، ریزش پلاسکو و انفجار معدن گلستان غیرقابل اغماض است، گفت: چرا با بروز این اتفاقات هیچ اقدام درخوری از سوی دولت صورت نمی‎گیرد نباید جان مردم را به شوخی گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار