جنگ زرگری بعضی ها در فضای مجازی را باور نکنید ؛

شرایط و ویژگی های خاصی باعث شده تا انتخابات دوره پنجم شورای شهر گرگان برای همه افراد و گروه های سیاسی اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد بخصوص برای طیف سیاسی الیگارشی های اصلاح طلب گرگان .

لیست 9 نفره ائتلاف اصلاح طلبان پشت پرده بسته شده + اسامی / پیروزی الیگارشهای اصلاح طلب گرگان روی کاغذ قطعی است

به گزارش گلستان 24، در حالی که حدود 11 روز به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده است ، فعالیت و تحرکات کاندیداها و گروه های سیاسی دارد به اوج خود نزدیک می شود .

لیست 9 نفره ائتلاف

بیشترین هیاهوهای تبلیغاتی این روزهای کاندیداها و طرفداران آنها ، در کانالها ، گروه و ابرگروه ها در فضای مجازی در حال انجام است که راه اندازی قارچ گونه صدها گروه و کانال به اسم کاندیداها و یا حامیان کاندیداها و فعالیت علی الدوام و 24 ساعته آنها شاهد این مدعاست .

سیطره الیگارش های خاص بر مجموعه جریان اصلاحات در گرگان

اردوگاه اصلاح طلبان گرگان و گلستان از بهم پیوستن چند الیگارش ، خانواده ، حزب و گروه سیاسی فعال کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در بزرگترین میتینگهای سیاسی و همایش های استانی آنان با حضور مطرح ترین چهره های سیاسی اصلاح طلب نظیر موسوی لاری ، تاجزاده ، مرعشی و ... هیچ گاه جمعیتی بیش از 300 نفر جمع نشده است .

تببین الیگارشی بودن و پیدا کردن نسبت های خانوادگی در میان مدعیان اصلی جریان اصلاحات در گرگان هم کار سختی نیست و با اندکی دقت و مشاهده میزان و چگونگی فعالیت های معنادار آنان در فضای مجازی و میدانی قابل مشاهده است که در این نوشته مجال پرداختن به عمق و ابعاد آن نیست .

علی ایحال ، در اردوگاه اصلاح طلبان گرگان نام و تحرکات برخی افراد ، خانواده ها ، احزاب و گروه های فعال سیاسی بیشتر شنیده و دیده می شود مانند اصلاح طلبان مشارکتی و مجاهدینی ، کارگزارن سازندگی ، اتحادیه انجمن های اسلامی به عنوان 3 راس اصلی آن و نام هایی مانند ندای ایرانیان ، اراده ملت ، زنان نواندیش ، توسعه پایدار ، کانون نواندیشان ، مجمع صنفی فرهنگیان ، موسسه میرداماد ، کانون گلشن و ... هم از باب دست گرمی و خالی نبودن عریضه .

انتخابات شورای شهر ، ترازوی وزن کشی افراد و گروه های اصلاح طلب

اگرچه همواره جنگ قدرت پنهان و اختلافات شدید سیاسی و خانوادگی بر فعالیت همه گروه های سیاسی اصلاح طلب گرگان وجود داشته و دارد ، ولی این دوره از رقابت ها شرایط خاصی را برای هر یک از آنها رقم زده است که به نوعی وزن کشی سیاسی و تعیین میزان محبوبیت و اقبال مردمی به هر یک از آنان محسوب می شود .

در رقابت های پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان ، همه این مجموعه های اصلاح طلب فعالیت دارند و با ثبت نام یک یا چند کاندیدا اعلام حضور و موجودیت کرده اند و به دنبال تصاحب یک یا چند کرسی از 9 کرسی عضویت در شورا پنجم گرگان هستند و میزان آرای مردم به هر یک از این افراد و یا لیستهای آنها ، تعیین کننده اندازه مردمی بودن و داشتن پایگاه اجتماعی است .

لیست 9 نفره ائتلاف اصلاح طلبان گرگان بسته شده است !

اما آنچه حائز اهمیت است اینکه ، لیدرهای اصلی این جریان سیاسی و نحله فکری در گرگان از مدتها قبل با طراحی سناریوی های پیچیده و چند لایه ای به دنبال اخذ بهترین نتیجه برای خود هستند تا از لابلای رقابت های درون گروهی و رقابت های میدانی انتخاباتی ، آنچه حاصل می شود تامین کننده منافع آنان و خانواده آنها باشد . چه شورا شدن باشد یا رسیدن به سمت شهردار گرگان ، چه ریاست سازمان فرهنگی و هنری و یا شهردار شدن یک دوست صمیمی و یا ... .

در همین راستا ، این لیدرها و معرکه گردانان پشت صحنه به هر یک از احزاب و گروه های سیاسی اصلاح طلب گرگان ، اجازه ثبت نام یک یا چند نفر داده اند تا در نهایت از میان افراد ثبت نامی اولیه و یا تایید صلاحیت شده این احزاب ، یک لیست 9 نفره دلخواه و مدنظر خود تحت عنوان " ائتلاف یکپارچه اصلاح طلبان گرگان " بدهند و همه را به حمایت و رای دادن به آن تشویق و یا مجبور کنند .

در همین راستا بنا بوده و هست در این ائتلاف و لیست 9 نفره از هر یک از 3 ضلع اصلی اصلاح طلبان گرگان ( شامل مشارکتی ها ، کارگزارانی ها و اتحادیه ) ، تعداد 3 نفر حضور داشته باشند تا با پای کار آمدن هواداران این احزاب ، پیروزی این ائتلاف حداقل روی کاغذ قطعی باشد و در نهایت هم همین لیست در قالب شورای پنجم به بقیه افراد و گروه های اصلاح طلب دیگر دیکته شود .

اسامی 9 کاندیدای لیست ائتلاف اصلاح طلبان !

اما نکته جالب توجه در بستن این لیست و ائتلاف 9 نفره اصلاح طلبان ، اسامی نمایندگان احزاب سیاسی 3 گانه است که بناست با حذف و به حاشیه راندن برخی افراد و گروه های دیگر اصلاح طلب ، تحت عنوان ائتلاف یکپارچه اصلاح طلبان گرگان اعلام موجودیت و فعالیت نماید .

معطلی چند وقت اخیر برای اعلام لیست هم ، صرفا به خاطر چالشی بود که برای عبدالسلام مهیمنی سرلیست مدنظر اصلاح طلبان بر سر مساله تایید صلاحیتش پیش آمد ، بود که پس از فشار و لابی های سنگین و استانی و کشوری ، صلاحیت وی تایید شد .

در این زمینه و در نهایت از مجموعه اصلاح طلبان مشارکتی : عبدالسلام مهیمنی ، رضا بارچیان و محمد تفویضی ؛ از مجموعه حزب کارگزاران سازندگی گلستان : سیاوش بسطامی ، ماکان فروتن و صدیقه جهانشاهی ؛ از مجموعه اتحادیه انجمن های اسلامی : علی کلاتی ، محمدتقی احسن ، فاطمه سادات صمدی در این ائتلاف 9 نفره حضور دارند .

لیستی که مهمترین شاخصه آن سیاسی بودنش است و در آن حتی یک مهندس عمران و شهرسازی ، یک چهره حقوقی و اقتصادی و یا فردی که دارای تخصص مشخص و مفید برای شورای شهر وجود ندارد .

548785487

حذف معنادار برخی چهره های شاخص اصلاح طلب و دلایل آن

بسته شدن نامحسوس این لیست توسط لیدرهای الیگارش های اصلاح طلب گرگان پشت درهای بسته ، که بطور معناداری مورد تایید و حمایت چند خانواده خاص در گرگان قرار دارد در اصل به کنار گذاشتن و به حاشیه راندن سایر افراد و مجموعه های اصلاح طلبی منجر می شود که مورد تایید و اعتماد این لیدرها قرار ندارند .

از جمله افراد شاخصی که با توجه به این فرآیند عجیب توسط معرکه گردانان سیاس و زیرک پشت صحنه ، مزاحم و نادیده گرفته شده و کنار گذاشته می شوند عبارتند از :  علی اکبر رایجی ، رقیه بیگم کاظمی ، شیخ ابوالفضل عامری ، هاجر عامریان ، احمد خواجه نژاد ، شیخ احمد صالحی ، اسدالله کبیر ، امید شهریاری ، حمیدرضا طباطبایی ، مهدی حمزه ای ، شعبان رستمی ، سپیده سپهری ، یاسر قندهاری و ... .

این عدم تایید افراد توسط لیدرهای الیگارش اصلاح طلب گرگان هم به عوامل مختلفی از جمله شهری یا روستایی بودن ،  میزان و کیفیت اصلاح طلبی ، طبقه و جایگاه اجتماعی ، اصالت خانوادگی و گرگانی اصیل بودن ، سوابق و مواضع سیاسی مدنظر و ... بستگی دارد .

راه اندازی جنگ زرگری در فضای مجازی !

این روزها و شبها توسط برخی از همین نفرات اصلی الیگارش های اصلاح طلب گرگان و بعضی نزدیکان آنها ، در فضای مجازی جنگ زرگری راه اندازی شده و مدام برای دیگران نسخه پیچیده می شود و تمایلات شخصی آنها در قالب توصیه و نصیحت هایی به دیگر اصلاح طلبان ارائه می شود تا مسیر برای لیست دلخواه و پیروزی کاغذی آن هموارتر به نظر برسد .

اما آنچه جالب توجه است اینکه ، عمده و اصلی ترین مخالفان حسین صادقلو ( شهردار ) و منتقدین به عملکرد وی ، در ارودگاه اصلاح طلبان گرگان تعریف و مشاهده می شوند .

با همه این تفاسیر ، بناست این لیست و ائتلاف 9 نفره اصلاح طلبان در کنار طیف مخالفان شهردار گرگان که عمده انتقادات و مخالفتها با حسین صادقلو و عملکرد وی توسط آنان مدیریت و هدایت می شود به مصاف ' ائتلاف حامیان شهردار گرگان ' بروند که به واسطه عملکرد 4 ساله میدانی ، ملموس و قابل مشاهده شهرداری گرگان برای مردم ، از میزان مقبولیت و پایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است .

اگر چه در این مصاف مهم سیاسی و انتخاباتی ، اصولگریانِ کم تعداد و امیدوار و مستقلینِ سردرگم و کم شانس هم حضور دارند و هر یک به تناسب وزانت سیاسی و اجتماعی خود به گرمی بازار رقابت ها می افزایند .

به هر حال ، شرایط و ویژگی های خاصی باعث شده تا انتخابات دوره پنجم شورای شهر گرگان برای همه افراد و گروه های سیاسی اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد بخصوص برای طیف سیاسی الیگارشی های اصلاح طلب گرگان .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار