اگرچه حسن روحانی توانست آراء لازم برای باقی ماندن در پاستور را کسب کند، اما نتایج به دست آماده در بسیاری از استانها حاوی پیام روشنی برای تحلیل گران سیاسی و رئیس جمهور خواهد بود. اگرچه در انتخابات سال 92 حسن روحانی توانسته بود بیشترین آرا این استان را به خود اختصاص دهد، اما این بار مردم همدان رئیسی را به عنوان کزینه مطلوب خود معرفی کردند و کارنامه چهارساله روحانی موجب شد تا با ریزش آرا مقبولیت خود را در این استان از دست بدهد.

رئیسی رای اول همدانی‌ها؛ دیار بوعلی سینا به روحانی «نه» گفت

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و مردم یک بار دیگر به حسن روحانی فرصت دادند تا در مدتی چهارساله شاید به وعده های گذشته و جدید خود عمل کند. اگرچه روحانی تواسنت رای لازم برای باقی ماندن در ساختمان پاستور را کسب کند، اما نتایج به دست آمده در برخی از استانها پیام مشخصی برای تحلیل گران سیاسی خواهد داشت.  

رئیسی

به گزارش گلستان 24، همدان یکی از استانهایی بود که حسن روحانی توانسته بود بخش عمده ای از آراء را به خود اختصاص دهد و با 451 هزار رای به عنوان نفر اول دیار بوعلی سینا معرفی شود. با این وجود کارنامه چهارساله روحانی نتوانست از سوی مردم همدان نمره قبولی کسب کند و همین باعث شد تا با ریزش آرا مواجه شود و سید ابراهیم رئیسی این بار رتبه نخست را در این استان کسب کند.

بعد از شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان، نتایج آن بدین شرح اعلام شد:

 

آراء مأخوذه ریاست جمهوری در استان همدان 951 هزار و 535 رأی بود که در مجموع 922 هزار و 277 رأی صحیح حاوی اسامی نامزدها اعلام شد. از مجموع کل آرا در استان حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با کسب 483 هزار و 351 رأی و حجت‌الاسلام حسن روحانی با کسب 418 هزار و 666 رأی به ترتیب در استان همدان بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

سیدمصطفی میرسلیم 14 هزار و 641 رأی و سیدمصطفی هاشمی طبا 5 هزار و 619 رأی را از آنخود کردند.

 

در نتیجه این انتخابات، حجت‌الاسلام رئیسی 50.79 درصد و حجت‌الاسلام روحانی 43.99 درصد آرای استان همدان را به خود اختصاص دادند.

 

منبع: رجانیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار