دومین مرحله از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) ۹ با اعلام رمز عملیات در نوار مرزی خلیج فارس و دریای عمان و در نوار ساحلی جنوب کشور آغاز شد.

غرش موشک‌های سپاه در تنگه هرمز

دومین روز از نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 سپاه،  با اعلام رمز عملیات از سوی فرمانده رزمایش در منطقه عمومی سیریک – جاسک آغاز شد؛ این مرحله از رزمایش با رمز یا محمدرسول الله(ص) و در منطقه ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع در محدوده مجاور خط اتصال خلیج فارس به دریای عمان در حال برگزاری است.

به گزارش گلستان 24، سردار حمید سرخیلی سخنگوی این مرحله از رزمایش در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت ۱۰ لشگر رزمی نیروی زمینی سپاه متشکل از ۱۷ رده تخصصی این نیرو از جمله توپخانه، هوابرد، ادوات و موشک ها اظهار داشت: مراحل عملیاتی این رزمایش به صورت کاملا واقعی و با پشتیبانی نیروی مردمی «بیت المقدس» اجرا می شود و تیپ المهدی(عج) یگان از سوی این رزمایش است.

وی افزود: از ویژگی های اصلی این رزمایش این است که در روی سطح زمینه هیچ موضعی دیده نمی شود و صدها موضع بتنی در سلسله کوههای خلیج فارس با ارتفاعات ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر احداث شده است.

سخنگوی دومین مرحله از رزمایش پیامبراعظم(ص) با اشاره به سلاح های بکارگیری شده از این مرحله از رزمایش گفت: شلیک موشک های با قدرت نفوذ بیش از یک متر در زره به ستون دشمن فرضی و دفاع در ساحل و ضد هلی برد از جمله برنامه های این عملیات است. همچنین موشک های ضد هوایی «میثاق» و ضد زره «دهلاویه» در این مرحله از رزمایش به همراه مین های جهنده ضد بالگرد بکارگیری می شود.

سردار سرخیلی همچنین از بکارگیری پرنده های شناسایی آر پی اچ با کاربری بدون سرنشین در این رزمایش خبر داد که به صورت شبانه روزی و با برد پروازی۱۴ کیلومتر  و با قدرت تصویربرداری بالا به اجرای عملیات می پردازند.

این فرمانده ارشد نظامی به «سلاح جمرات» اشاره کرد که با دقت حدود یک متر مربع برای عمل و طول ۱۴ کیلومتر برای شلیک عمل می کند.

مین های کناره ای جاده «رمیت» از دیگر سلاح های بکارگیری شده از این مرحله از رزمایش است به خودروهای زرهی با قدرت ۵۰ سانتیمتر نفوذ می کند؛ همچنین سلاح «صیاد» نوعی مین جهنده است که هنگام عمل تا ۱۵ متر از سطح زمین بالا می آید و اهداف پروازی را منهدم می کند.

سردار سرخیلی ادامه داد: سلاح «واصل» با قابلیت مواد انفجاری به طول ۱۰۰ متر رو به جلو برای انهدام خودروهای زرهی و باز کردن میدان مین در این مرحله از رزمایش بکارگیری می شود؛ همچنین سلاح «خیبر» نیز با دو برابر قدرت انفجاری تی ان تی از دیگر سلاح های بکارگیری شده در این مرحله از رزمایش است.

سخنگوی رزمایش در این مرحله از رزمایش پیامبراعظم(ص) خاطرنشان کرد: تیربار چرخشی «مسیر» با شش لوله با قابلیت ضد بالگرد و با نرخ تیراندازی ۲۴۰۰ تیر در دقیقه از دیگر سلاح های مورد بهره برداری قرار گرفته در این مرحله از رزمایش است.

همچنین تیربار «عاصف» با قدرت ۲۳ میلی متر با نرخ تیر ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ تیر در دقیقه از سوی متخصصان نیروی زمین سپاه طراحی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی همچنین به سلاح های تک تیرانداز آرش و ربات های شناسایی با برد ۵ کیلومتر شناسایی اشاره کرد و از بکارگیری ربات های مسلح مجهز به تیربار با برد مشابه ۵ کیلومتر و با قابلیت انهدام اهداف خبر داد.

سردار سرخیلی همچنین خاطرنشان کرد: پروژه «حامی» متشکل از تیربارهای هوشمند با لیزر و بدون خدمه از دیگر طرح های اجرا شده در این مرحله از رزمایش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار