چند هفته ای از حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر می گذرد و در این میان انتخابات ریاست جمهوری انجام شد و دولت قبل مجدداً روی کار آمد. یعنی دولتی که در زمانش این معادن فاقد ایمنی دچار حادثه شدند.

خشم کارگر در برابر لبخند دیپلماتیک

به گزارش گلستان 24، چند هفته ای از حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر می گذرد و در این میان انتخابات ریاست جمهوری انجام شد و دولت قبل مجدداً روی کار آمد. یعنی دولتی که در زمانش این معادن فاقد ایمنی دچار حادثه شدند.

در حال حاضر تعداد زیادی از معادن کشور تعطیل شدند و کارگران زیادی هم بیکار شدند. کار در معدن یکی از سخت ترین کارهای دنیاست و در برابر این سختی حقوق پایینی هم دارد. اما  وقتی همین آب باریک هم از سفره خانواده ای خارج شود فقر را همراه دارد.

وقتی مرد خانواده ای بیکار شد بنای آن زندگی متزلزل می شود چرا که بیکاری افسردگی و پرخاشگری را به همراه دارد و در پی آن روی آردن به مواد مخدر و ... می باشد. اما اتفاق بدی که امسال در معدن آزادشهر افتاد این سختی را برای همه مردم ایران بازخوانی کرد.

اما اینکه چرا به شکایات کارگران رسیدگی نشد و سرانجامش ختم به فوت چندین تن از کارگران شد جای بسی تامل و تاسف است. اما باید دید در ادامه کار دولت جدید که 4 سال آینده را پیش رو دارد چه تصمیماتی برای این معادن تعطیل و پرخطر اتخاذ خواهد کرد.

یکی از مهمترین تاکتیک های دولت در 4 سال گذشته ارتباط با غرب و آمریکا در قالب مذاکرات با گروه 1+5 بود. روحانی می خواست با برقراری ارتباط با مجامع غربی و پیشرفته هم تحریم ها را لغو کند و هم پای آنها را به بازار ایران باز کند.

اما در قبال این حاضر شد از بخش عظیمی از پیشرفت های هسته ای کشور صرف نظر کند و همچنین محدودیت های دیگری را برای کشور قبول کند.

و اما لبخند...

ظریف هر توافقی را بهتر از توافق نکردن می دانست در نتیجه با خوشرویی تمام در برابر گروه 1+5 می نشست و مذاکره می کرد. لبخندهای ظریف در مذاکرات مشهور است.

images

هنوز چهلم کارگران معدن زمستان یورت نرسیده است اما از دولت انتظار می رود برنامه مدونی را برای رسیدگی به خانواده های این جانباختگان و بازسازی معدن زمستان یورت تنطیم کند و سر زدن و همدردی با این خانواده ها را تنها محدود به یک سفر قبل از انتخابات نکند.

بهتر است به جای لبخند های دیپلماتیک در برابر خارجی ها برای رونق اقتصادی، در برابر کارگران کشور مسئولیت پذیر بود تا خشم کارگر را ندید. با تکیه بر توان نیروهای داخلی بهتر می شود به رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم رسیدگی کرد.

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار