سلام داعش به پایان

راهبرد کم هزینه فرمانده هان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان رقه باعث می شود، گروه تروریستی داعش قبل از رسیدن نیروهای سوری و مقاومت به منطقه اثریا، برای نجات جان عناصر خود در جنوب شرق حلب اقدام کند.

وقتی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با یک تیر، چهار نشان می‌زنند+ نقشه میدانی

به گزارش گلستان24،روز گذشته، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با تغییر مسیر عملیات در جنوب غرب استان رقه ، تروریست های داعش را در محورهای مختلف غافلگیر کردند و پس از درگیری های سنگین موفق به پاکسازی شهرک های « رجم عسکر، بئر انباج، ظهر ام باج، جب عزیز، جب الغائم، ابوصوصه و جب البیض» شدند.

با آزادی این شهرک ها، نیروهای جبهه مقاومت از جنوب شهر «مسکنه» به جاده راهبردی « اثریا - الرصافه - رقه » رسیدند. تصمیم منحصر به فرد جبهه مقاومت در این محور منجر به باز شدن ۴ جبهه عملیاتی برای وارد کردن آخرین ضربات به گروه تروریستی داعش شده است.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در جبهه نخست، اگر پیشروی ها از جاده « اثریا - الرصافه - رقه » به سمت منطقه راهبردی « اثریا» معطوف شود، عناصر تروریستی داعش در جنوب شرق استان حلب در آستانه محاصره شدن قرار می گیرند؛ فاصله با منطقه اثریا در این محور ۳۸ کیلومتر است.

راهبرد کم هزینه فرمانده هان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان رقه باعث می شود، گروه تروریستی داعش قبل از رسیدن نیروهای سوری و مقاومت به منطقه اثریا، برای نجات جان عناصر خود در جنوب شرق استان حلب اقدام کند. با تخلیه این مناطق، استان حلب به طور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی می شود. پاکسازی همزمان جاده راهبردی اثریا - خناصر یکی دیگر از امتیازهایی است که در این محور به دست خواهد آمد.

در جبهه دوم، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت می توانند به سمت شرق پیشروی کنند و تروریست ها را در جنوب استان رقه محاصره کنند. به نظر می رسد وجود استحکامات قوی تروریست ها و استقرار صدها خودروی انتحاری و تله های انفجاری مانع از پیشروی ها به سمت استان دیرالزور شود. فاصله نیروهای متحد از این محور با شهر دیرالزور ۱۴۵ کیلومتر است.

در جبهه سوم این امکان برای نیروهای متحد وجود دارد عملیات را به سمت مناطق جنوبی ادامه دهند و به سوی منطقه نفتی و راهبردی « السخنه» در شرق شهر تدمر پیشروی کنند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در صورت پاکسازی منطقه « السخنه»، مواضع تروریست ها در مناطق حومه به صورت دومینوار سقوط می کند و منطقه راهبردی « آراک» به کنترل نیروهای جبهه مقاومت مستقر در محور شرقی شهر تدمر در می آید.

در حال حاضر، فاصله نیروهای مستقر در محور شمال جاده اثریا با منطقه السخنه ۷۷ کیلومتر است؛ با پاکسازی این منطقه، نیروهای جبهه مقاومت از محور شمالی و شرقی به یکدیگر می رسند و این به معنای پیشروی به سمت استان دیرالزور است.

در جبهه چهارم اگر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در محور جنوب غرب پیشروی کنند و خود را به رشته کوه های الشاعر برسانند، تروریست های داعش در جنوب شرق استان حماه و شمال فرودگاه تی ۴ در استان حمص محاصره می شوند. نیروهای جبهه مقاومت در این محور با ارتفاعات الشاعر ۶۰ کیلومتر فاصله دارند.

به گزارش مشرق، با پایان موفقیت آمیز عملیات نیروهای جبهه مقاومت در محورهای مورد اشاره، امنیت جاده راهبردی دمشق - حلب برای اعزام نیروهای کمکی و انتقال تجهیزات به شمال سوریه به طور کامل تامین می شود.

منبع:مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار