احمدی نژاد در اولین سفر خارجی خود پس از ریاست جمهوری روز پنجشنبه تهران را به قصد استانبول ترک کرد تا در مراسم نکوداشت مرحوم نجم الدین اربکان از شخصیت های برجسته و ذی نفوذ ترکیه شرکت کند؛ مراسمی که با حواشی همراه بود.

حواشی سفر‌احمدی‌نژاد به‌ترکیه +عکس

سفر محمود احمدی نژاد به ترکیه بنا به دعوت رسمی فرزند مرحوم اربکان و رئیس بنیاد اربکان انجام گرفت و در جریان آن احمدی نژاد، در مراسم یادبودی که به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت اولین نخست وزیر اسلام گرای ترکیه برگزار می شود سخنرانی کرد؛ سخنرانی‌ای که بی حاشیه نبود و با زد و خورد همراه شد.

به گزارش گلستان 24، در حاشیه سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مراسم نکوداشت نجم‌الدین اربکان یک نفر سعی کرد سخنرانی او را به هم بریزد. درگیری پس از آن رخ داد که این فرد سعی کرد پرچم ارتش آزاد سوریه را به دست بگیرد. در این درگیری آسیبی به احمدی نژاد وارد نشد.

گفتنی است در کنار حضور در مراسم سالگرد درگذشت اولین نخست وزیر اسلام گرای ترکیه دیدار با عبدالله گل رئیس جمهور سابق این کشور و جمعی از نخبگان ترکیه شامل علما، روحانیون، دانشگاهیان، جوانان و نمایندگان اصناف، تجار و بازرگانان از برنامه های سفر احمدی نژاد به شمار می‌رفت.

بورسا محل برگزاری مراسم یادبود مرحوم اربکان، چهارمین شهر مهم ترکیه و مرکز استانی به همین نام است و امام خمینی (رض) در مسیر تبعید به عراق به مدت هشت ماه میهمان مردم شهر بورسا بودند که به گرمی مورد استقبال آنان قرار گرفتند.

در سفر سه روزه احمدی نژاد به ترکیه، ثمره هاشمی، الهام، میرتاج الدینی، حجت الاسلام بهرامی، امیدی، تمدن و شمقدری وی را همراهی می کنند. عکس های منتشر شده در منابع خارجی و سایت رسمی احمدی نژاد از متن و حواشی این سفر را در زیر می بینید.

استقبال فاتح اربکان از احمدی نژاد



حضور احمدی نژاد در نماز جمعه شهر بورسا

دیدار احمدی نژاد با عبدالله گل

 

ارسال نظر

آخرین اخبار