مسائل اقتصادی یکی از زمینه های است که سپاه بنا بر دستور حضرت امام خمینی (ره)وظیفه دارد تا که درآن وارد شود و به فعالیت به پردازد.

ضرورت حضور سپاه پاسداران در تمامی عرصه ها/سپاه یکی از ابزار های قدرتمند اقتصادی و عمرانی دولت

به گزارش گلستان24؛سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل شکل گیری خود بیشتر به سوی مسائل نظامی اشراف داشت، که رفته رفته با توجه به نیاز جامعه وارد فاز های جدیدی چون فرهنگی،سازندگی و اقتصاد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که از نامش پیداست نهادیست که وظیفه دارد تا از دست آوردهای انقلاب اسلامی دفاع کند وبا توجه به اینکه انقلاب اسلامی خیلی از موارد چون مسائل فرهنگی و اقتصادی وابسته می باشد،برهمین اساسنقش سپاه در این زمینه ها نیز پر رنگ تر می باشد.

از این رو این نهاد برای جلوگیری از نابود شدن پایه های انقلاب به مسائل اقتصادی و غیره ورود پیدا کرده و برای پیشبرد اهداف کشور در هر زمینه ای که نیاز باشد ورود می کند و تا آخرین مرحله به همت جوانان کشور فعالیت ای خود را به پایان می رساند.

دولت های گوناگون برای پیشبرد برنامه های عمرانی و غیره خود کمک های زیادی را از این نهاد در خواست کرده اند که سپاه پاسداران نیز در عین اینکه شرایط برای وی چندان مطلوب نیست، برای پاسداری از انقلاب وارد عمل شده است.

قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء به عنوان هسته اصلی فعالیت های اقتصادی سپاه می باشد که بسیاری از پروژه های عظیم کشور را طراحی و به مرحله ساخت می رساند.

قرارگاه خاتم در زمینه ی نفت و گاز،محرومیت زدایی و فعالیت های عمرانی متمرکز است که با تلاش های جوانان کشور در این ارگان، صرفه جویی بسیاری نیز در عدم وابستگی کشور به شرکت های خارجی شده است.

قابل به ذکر است که این قرارگاه به درخواست دولت وارد فاز عملیاتی پروژه های بزرگ می شود و درحال حاضر هزاران میلیارد تومان از دولت بابت همین پروژه های انجام شده نیز طلبکار است.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار