جدیدترین اخبار عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین

نیروهای مردمی و ارتش عراق در ادامه پیشروی‌های خود در استان صلاح‌الدین، وارد شهر قادسیه در شمال تکریت شدند. ۱۳ نیروی ربوده شده پلیس در تکریت آزاد شدند.

ارتش و نیروهای مردمی عراق وارد «قادسیه» تکریت شدند + نقشه+فیلم
 

به گزارش گلستان24 به نقل از المیادین، نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی عراق و پس از درگیری شدید با عناصر تکفیری داعش، امروز (دوشنبه) وارد شهر «قادسیه» در شمال تکریت شدند. 

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق وارد شهر مهم قادسیه در شمال تکریت شدند تا حلقه محاصره داعش از چندین طرف تنگ‌تر شود.

تکریت مرکز استان صلاح‌الدین در شمال استان بغداد (پایتخت عراق) از دو روز گذشته شاهد آغاز عملیات گسترده ارتش و نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی این شهر از دست گروه داعش است.

در ادامه پیشروی ارتش و الحشد الشعبی به سوی تکریت، مناطقی مانند «عشایر البدیری» و «عکار» و روستای «الطارش» و «عرب آل بتونی» در شمال سامراء از داعش پاکسازی شد.


موقعیت استان صلاح‌الدین و شهرهای مهم آن سامراء و تکریت به نسبت بغداد (پایتخت)

 

کشته شدن سه انتحاری در ۴۰ کیلومتری جنوب تکریت

از طرفی دیگر، یک منبع نظامی در عملیات دجله (وابسته به ارتش عراق) اعلام کرد که یک یگان مشترک امنیتی سه انتحاری در جنوب سامراء را از پای در آورد.

این منبع به وبگاه خبری «السومریه» عراق، گفت: نیروی مشترکی از پلیس و ارتش امروز عصر، با سه انتحاری که کمربند انفجاری پوشیده بودند، در اطراف یک منزل متروکه در منطقه «مطیبحه» در جنوب سامراء (۴۰ کیلومتری جنوب تکریت) درگیر و موفق شدند آنان را از پای در آورند.

این منبع افزود: یکی از این انتحاری‌ها دارای ملیتی عربی (غیرعراقی) بود. 


نقشه شهرهای استان صلاح‌الدین و موقعیت تکریت، مرکز این استان

 

الحشد الشعبی ۱۳ نیروی پلیس را آزاد کرد

در ادامه پیشروی‌های امروز به سوی تکریت، خبرگزاری «کل العراق» خبر داد که نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند ۱۳ نیروی پلیس تکریت را که قبلا ربوده شده بودند، آزاد کنند.

احمد الاسدی سخنگوی نیروهای بسیج مردمی در بیانیه‌ای گفت: نیروهای الحشد الشعبی امروز ۱۳ نیروی ربوده شده پلیس محلی تکریت را که داعش در مجتمعی مسکونی در شهر تکریت حبس کرده بود، آزاد کرد.

شهر تکریت زادگاه صدام دیکتاتور معدوم عراق، یکی از مقرهای اصلی گروه‌های بعثی-داعشی است. نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای الحشد الشعبی از روز گذشته از سه محور شهر تکریت را محاصره کرده‌اند و گفته شده در دو روز گذشته پیشروی‌های چشمگیری کرده‌اند.

طبق گفته این منابع، برای آغاز عملیات در شهر تکریت نزدیک به 27 هزار نفر از نیروهای ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی موسوم به الحشد الشعبی شرکت دارند.

ارسال نظر

آخرین اخبار