عصر امروز در مراسم یادمان حاج احمد متوسلیان که در تهران برگزار شد یک اسیر لبنانی برای اولین بار جزئیاتی از لحظات زندانی بودنش به همراه حاج احمد را بازگو کرد.

اولین روایت از شاهد عینی زنده بودن حاج احمد متوسلیان در دوران اسارت

به گزارش گلستان24،در مراسم یادمان جاوید‌الاثر احمد متوسلیان که عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس با حضور جمعی از همرزمان حاج احمد متوسلیان برگزار شد فردی حضور یافت که در سال 61 توسط شبه نظامیان فالانژ دستگیرشده  و 6 ماه را در کنار حاج احمد متوسلیان گذرانده بود.

 

این فرد که عیسی ایوبی نام دارد دارای تابعیتی لبنانی است که در این مراسم برای اولین بار سخنانی را در خصوص رویت حاج احمد متوسلیان در زندان ایراد کرد.

 

او یکی اعضای حزب قومی، سوری اجتماعی لبنان است می‌گوید یک روز کیسه‌ای را بر سر و من حاج احمد متوسلیان و همراهانش که در زندان بودیم کشیدند و ما را به مکانی نا معلوم منتقل کردند ودر حالی که بر روی سر ما کیسه بود و نمی‌توانستیم جایی را ببینیم تیر‌اندازی کردند و بعد از آن هم ما دیگر همدیگر را ندیدیم.

 

او در این رابطه می‌گوید: بعدها که طی دیداری باید سید حسن نصراله تصاویری از افرادی مفقود‌الاثر را به من نشان دادند من حاج احمد متوسلیان را به همراه سه تن دیگر شناختم و کاملا به یاد دارم که آن عکس همان حاج احمد بوده است.

 

گفتنی است این بخش از مراسم که به جزئیات کشف وضعیت حیاتی حاج احمد متوسلیان اختصاص داشت با حاشیه‌های زیادی همراه بود که در ادامه می‌آید.

 

عیسی ایوبی که به عنوان شاهد زنده بودن حاج احمد در این مراسم حضور یافته بود پیش از این در برنامه راز گفته بود که حاج احمد متوسلیانبه زبان عربی مسلط بود و با ما به عربی سخن می‌گفت که این بخش از سخنان او با انتقاد سردار عباس برقی از همرزمان حاج احمد روبرو می‌شود.

 

سردار برقی در این مراسم و در میان حضار اعلام می‌کند که تا آنجایی که ما یادمان است حاج احمد هیچگاه هنگام دستگیری اسرای عراقی نمی‌توانست با زبان عربی با آنها سخن بگوید که این بخش از سخنان سردار برقی هم با واکنش اعتراضی تقی سلطانی یکی دیگر از همرزمان حاج احمد روبرو می‌شود.

 

سلطانی که به منظور اعتراض خود از میان حاضرین از جای خود برخواسته بود با صدای بلند فریاد می‌زند که حاج احمد به ما تفسیر سوره توبه را می‌آموخت و چون کار تفسیر قرآن می‌کرد دست و پا شکسته هم به عربی سخن می‌گفت.

 

در ادامه سردار رستگار هم در تایید سخنان تقی سلطانی می‌گوید ما نیز نواری پیدا کرده‌ایم که حاج احمد در آن تفسیر قرآن می‌کند هم چنین در ادامه این مراسم سردار خسروی نژاد پس از آنکه از جایگاه خود در میان حاضرین برخواست با اصرار فراوان بر روی صحنه حاضر می‌شود و خاطره‌ای را از دیدار خود سیدحسن نصراله روایت می‌کند که ماجرای حاج احمد را جالبتر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته در قالب یک ان جی او دانشجویی سفری به لبنان کرده بودیم و موفق شدیم با سید حسن نصراله دیدار کنیم گفت: در این دیدار سید حسن نصراله به ما گفت هنگامی که  ما نسبت به نقل و انتقال اسرا اقدام کردیم دو نفر از کسانی که به جرم حمل مواد مخدر در اسارت اسرائیل بودند و آزاد شده بودند پس از آزادی عکسهای زیادی را مشاهده کردند که در میان آن تصاویر عکس حاج احمد را تایید کردند.

 

سردار خسروی نژاد ادامه داد: بعدها که ما ماجرا را برای ناطق نوری تعریف کردیم او گفت در زمان شاه هم زندانیان سیاسی و سایر زندانی‌ها در یک جا زندانی بودند و چون سیستم نظامی زمان شاه ،‌عربستان  و اسرائیل و آمریکا یکسان بود ممکن است علی رغم اینکه ما در زندانهای سیاسی به دنبال حاج احمد و همراهانش هستیم این افراد در زندانهای عادی باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار