بازار پر سود عراق در انتظار ایران؛

با آزاد سازی شهر موصل توسط نیروهای مقاومت و نیاز به بازسازی دوباره ی این شهر بازار خوبی برای فعالیت های اقتصادی ایران در کشورعراق به وجود آمده که دولت مردان کشور باید برای بدست آوردن آن تلاش کنند.

نیرو های نظامی کار را تمام کردند حال نوبت دیپلمات ها است که خود را نشان دهند

به گزارش گلستان24،آزادی موصل از چنگال تروریست ها برگ برنده ی بزرگی برای جریان مقاومت است،زیرا که این شهر از لحاظ سیاسی و لجستیکی اهمیت فراوانی برای داعشی ها و حامیان غربی آنها داشته است.

از لحاظ سیاسی آزادسازی مرکز خلافت تروریست ها در عراق ضربه مهلکی به جریان هاو کشور های تروریست پرور از جمله آمریکا و عربستان زده و جنگ نیابتی را در این کشور و سوریه به نفع محور مقاومت تمام کرده است.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به همراه جمعی از فرماندهان ارتش عراق با حضور در خیابان های موصل پس از خبر پیروزی محور مقاومت در آن جا چندین بار تاکید کرد که نیروهای خارجی و آمریکاهیچ نقشی در این پیروزی نداشته است.

با توجه به اظهارات نخست وزیر عراق به نظر می رسد که عراق تمایلی زیادی به همکاری با کشور های خارجی که در صدد این هستند به عراق نفوذ کنند نداردو این فرصتی مناسب را برای ایران رقم می زند.

موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق در طول این مدت که مورد اشغال تروریست ها بوده، بسیار آسیب دیده و خسارت های وارد شده زیر ساخت های این شهر را به طور کل نابود کرده است.

با توجه به هم مرزی عراق با ایران و ظرفیت بالای ایران در عرصه سازندگی کشور عراق بازار خوبی برای ارز آوری و توسعه بخش های اقتصادی کشور است.

بعد از پایان کار نیروهای نظامی حال نوبت دیپلمات های کشور است تا ظرفیت خود را نشان دهند و این بازار پر سود را بدست اورند،زیرا دیگرکشور های منطقه چون ترکیه در تلاش برای سهم گیری از این بازار هستند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار