چند روز پس از خبرسازی رسانه‎های خارجی درباره سلامتی رهبر انقلاب؛

یت‎الله خامنه‎ای کاملا سالم هستند و هیچ مشکلی ندارند. رسانه های عربی چندین بار چنین شایعاتی را برای مقاصد مختلف منتشر کرده اند که همگی دروغ بوده اند.

صدای روسیه: آیت‎الله خامنه‏‎ای در سلامت کامل هستند/ رسانه‎های عربی دروغ می‎گویند

به گزارش گلستان 24، چند روز پس از جنجال رسانه ها غربی- عربی درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب، بخش فارسی سایت "صدای روسیه" در مقاله ای، این نوع خبرسازی رسانه های خارجی علیه حضرت آیت الله خامنه ای را شایعاتی خواند که با اهدافی خواص صورت می گیرد.

در این مقاله که به قلم"عماد آبشناس" نوشته شده آمده است: روز یکشنبه پیش خبرهایی در رسانه های عربی زبان مبنی بر مریضی آیت الله خامنه ای منتشر شد. در خبرها آمده بود که وی به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان منتقل شده است.

در همان روز جلسه ای با یکی از دوستان داشتم که شاگرد درس خارج آیت الله خامنه ای است وهر هفته روزهای یکشنبه صبح ساعت 6 تا 8 صبح در این کلاسها حضور دارد. نظر وی را درباره این موضوع[بیماری آیت الله خامنه ای] جویا شدم که وی تاکید کردند صبح همان روز با آیت الله خامنه ای کلاس داشتند و وی کاملا سالم بود و هیچ مشکلی نداشت. واقعیت امر بنده حرف این دوست خود را بیشتر از آرزوهای این رسانه های عربی قبول دارم چون این رسانه ها چندین بار چنین شایعاتی را برای مقاصد مختلف منتشر کرده و همگی دروغ بودند. البته همه ما به دلایل مختلف مریض می شویم و توقع نیست که هیچ کدام از ما انسان ها تا ابد زندگی کنیم اما هیچ مریضی ای هم کشنده نیست. بنده خود هفته پیش سرمای شدید خوردم و مجبور شدم دو بار به دکتر مراجعه کنم که یک بار آن هم در بیمارستان بود و هنوز هم زنده هستم و با مریضی صعب العلاجی مواجه نمی باشم مشکل با چند قرص سرما خوردگی و ویتامین حل شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به فرد وابسته نیست می نویسد: به یاد دارم وقتی خبر فوت امام خمینی (ره) به من رسید فکر می کردم دیگر آخر دنیا است وایران از هم خواهد پاشید و همه چیز تمام شده و ... بعد از آن دیدم نظامی را که امام خمینی (ره) بنا گذاشته بود به راه خود ادامه داد و روز بروز قدرتمند تر شد چرا که نظام سیاسی ایران وابسته به فرد نبود که با رفتن او بخواهد از بین برود.

اگر بخواهم سیستم سیاسی ایران را به زبان ساده که برای دیگران قابل درک باشد تشریح کنم باید بگویم بنای این سیستم بر اساس انتخابات مردمی مقامات ارشد نظام می باشد. در برخی شرایط مستقیم همچون رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و ... یا غیر مستقیم همچون رهبری که وی نیز توسط مجلس خبرگانی که خود توسط مردم انتخاب شده اند انتخاب می گردد.

وی افزود: رهبری عالیترین شخصیت نظام حکومت در جمهوری اسلامی می باشد. عالیترین مقام اجرایی و یا همان دولت رئیس جمهوری است. عالیترین مقام قوه قضائیه رئیس قوه قضائیه است و رئیس مجلس شورای اسلامی سخنگوی مجلس به حساب می آید. ترکیب قوای سه گانه سیاسی و نظامی و ... نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد و همانگونه که قبلا گفتم رهبر در راس همه آنها است.

در ادامه این مقاله آمده است: رهبری در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر داشتن جایگاه حکومتی جایگاه مذهبی نیز دارا می باشد و ناظر بالا سر فعالیت صحیح کلیه قوا است. در مواردی که مسایلی پیش آید که خارج از حوزه قدرت یکی از قوا باشد و یا نیاز به تصمیم گیری عالیتر از اقتدار یک قوه باشد به دلیل جایگاه رهبری تصمیم رهبری بر همه نافذ است و تصمیم نهایی را رهبری می گیرد اما در شرایط معمولی وی دخالتی در امور اجرایی کشور نمی کند. تعیین فرمانده های نیروهای مسلح – تعیین رئیس صدا و سیما - تعیین ریاست قوه قضائیه و خط و مشی سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اختیارات رهبری می باشد. به دلیل جایگاه مذهبی رهبری احکام مذهبی وی نیز برای همه مسئولین مملکتی الزام آور است مثل فتوای وی در مورد تحریم سلاح های کشتار جمعی که حتی اگر مرجع دیگری هم فتوایی مغایر با این فتوا صادر کند مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران ملزم به تبعیت از فتوای رهبری در کارهای خود هستند. پس رهبری باید از نظر دینی هم در سطح خیلی بالایی باشد تا مراجع مذهبی دیگر هم احکام وی را قبول داشته باشند.

با توجه به شرایط فوق الذکر رهبری باید هم یک فقیه دینی باشد و هم یک سیاست مدار بین المللی و داخلی کارکشته ی فراجناحی و با تدبیر و هم شخصی که در زمینه های مختلف علی الخصوص نظامی – فرهنگی و اجتماعی و ... جامعه مسلط و صاحب نظر باشد و هم از همه مهم تر مورد قبول کلیه جناح های سیاسی – مذهبی و نظامی مملکت باشد. و شاید در این زمینه بد نباشد به بخشی از صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در یکی از مصاحبه هایش اشاره کنم که گفت بعد از آیت الله خامنه ای پیدا کردن فردی با چنین خصوصیاتی برای رهبری اگر جزو محالات نباشد واقعا مشکل است.

نویسنده در پایان با این جمله مقاله خود را پایان می دهد که "ساختار سیاسی ایران به گونه ای است که اگر اتفاقی برای هر کدام از مسئولین پیش آید نظام به راه خود ادامه خواهد داد اما با این شرایط و شرایطی که فعلا ایران با آن مواجه می باشد بهترین گزینه برای ایرانیان دعا برای سلامتی آیت الله خامنه ای می باشد.
 

 

سید محمد صادق خرازی نامساعد بودن حال رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد.

دکتر سید محمد صادق خرازی اعلام کرد که ادعای نامساعد بودن حال رهبر انقلاب شانتاژ خبری و کذب محض است.

در ادامه سخنان خرازی که سایت حزب او منتشر کرده، آمده است: اکنون که ایران در سراسر منطقه دست بالا را پیدا کرده است و از همه مهم‌تر کفتمان متعلق به اندیشه تنش زدایی و اعتماد سازی بنتیجه رسیده است وبرادران گرانقدرمان دو عرصه دیبلماسی از پدافند به موضع افندی رسیده‌اند شبکه‌های خبری - تحلیلی غرب به شانتاژخبری و جنگ روانی مبادرت ورزیده‌اند.

خرازی در ادامه یادآور شد: می‌خواهند تلقی کنند که حال رهبر معظم انقلاب مساعد نیست و دروغ‌های این چنینی انهم با در نیت خالی کردن دل مذاکره کنندگان و مردم و دولت و سپس با فرافکنی موفقیت‌های ایران را در عرصه منطقه در عراق در سوریة در لبنان أفغانستان در یمن و در ژنو را تحت الشعاع چنین شایعات انهم با چنین نیت نا‌پاکی قرار دهند

 

ارسال نظر

  • نگین
    0

    برای سلامتی ایشان صلوات بفرستید.

  • زهرا
    0

    به کوری چشم دشمنان 120 سال عمر میکنند ایشاالله

آخرین اخبار