حضور ایران در خاک سوریه به منظور جلو گیری از ورود تروریست ها به خاک کشور است.

چرا ما در سوریه می جنگیم؟

به گزارش گلستان24؛در این روز ها که حضور رزمندگان ایرانی در کشور های تروریست زده مانند عراق و سوریه بیشتر شده است عده ای از افراد این سوال در ذهنشان به وجود می آید که چرا ایرانی ها به سوریه می روند؟

در پاسخ به این افراد باید بگوییم که کشور سوریه به واسطه ی هم مرز بودن با اسرائیل نقطه استراژتیکی برای ایران محسوب می شود چرا که اسرائیل دشمن دیرینه ی ایران باید برای نبرد با کشور ما اول مرز های سوریه را فتح کند تا به مرز ایران برسد.

این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که هدف نهایی داعش فتح ایران است و در کل فلسفه وجودی شکل گیری داعش نابودی ایران و محور مقاومت بوده پس بهتر است که ایران هرچه زودتر برای از بین بردن این غده سیاه تمام تلاش خود را به کار گیرد.

در حال حاضر داعش قدرت چندانی ندارد و عقل حکم می کند تا زمانی که حریف ضعف دارد به او حمله کنیم نه این که بگذاریم تا حریف مقابل قدرمند شود و بعد فقط دفاع کنیم  زیرا در آن موقوع باید با نیرو و هزینه های بیشتری با این گروه تروریستی مقابله کرد.

رهبر انقلاب نیز در سخنرانی خود فرمودند که اگر ما در سوریه با ترویست ها مبارزه نکنیم با ید در همدان و کرمانشاه با آنها می جنگیدییم؛واقعیت هم همین است چرا که در حال حاضر می بینیم با این که ما تروریست ها را دور از مرز های خود نگاه داشته ایم و لی بازهم هر از چندگاهی شماری از تروریست ها در شهر های غربی کشور دستگیر می شوند.

ایران علاوه بر مقابله با دشمن در خاک سوریه به مردم این کشور نیز کمک می کند که این کمک ها باعث می شود تا دولت سوریه یکی از متحدین ایران محسوب شود و نفوذ راهبردی ایران را در عمق منطقه بیشتر کند.

 

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار