سید حسن نصرالله: "مردم لبنان از ایران انتظار ندارند که اگر اسرائیل علیه لبنان جنگ به پا کرد مردم ایران به آنها کمک کنند، اما مردم لبنان لحظه ای که اسرائیل به ایران حمله کند آنها لحظه شماری می کنند نخستین کسانی باشند که علیه اسرائیل واردجنگ می شوند."

نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران !!!!!

سید حسن نصرالله:

"مردم لبنان از ایران انتظار ندارند که اگر اسرائیل علیه لبنان جنگ به پا کرد مردم ایران به آنها کمک کنند، اما مردم لبنان لحظه ای که اسرائیل به ایران حمله کند آنها لحظه شماری می کنند نخستین کسانی باشند که علیه اسرائیل واردجنگ می شوند." 

نه غزه نه لبنان

به گزارش گلستان 24 ، درجریان فتنه سال 1388 شعارهای ناهنجار بسیاری سرداده شد که یک نمونه از آن شعارها همین شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران بود . این جماعت به اصطلاح وطن پرست در خیال بیهوده ی خود که البته دستخوش شستشوی افرادی در پشت صحنه بود تصور می کردند که کمک ما به لبنان مانع پیشرفت کشور و رسیدگی به مردم خودمان می شود. هنوز هم عده ای معدود هستند که تا به مشکلی در داخل کشور برخورد می کنند آه و ناله شان به آسمان می رود که چه؟ خودمان نداریم،  مگر خودمان کم نیازمند داریم کم گرفتاری در کشور داریم که اینها پول بیت المال را به لبنان می برند که لبنان در جنگ شکست نخورد به ماچه؟

این عده از که بسیار هم معدود هستند و یقیناً جز مردم عادی نمی باشند و نوکر اجنوی هستند هیچ چیز را نمی بینند الا جلوی پایشان را. اولا وقتی به یک کشوری حمله شد که مردمانش مسلمان بودند و بر آنها ظلم روا داشته شد و آنها هم در جایگاه مظلوم توانای دفاع از خود را نداشته باشند این وظیفه کشورهای مسلمان و مردمان مسلمان دیگر است تا به کمک آنها بشتابند و مظلوم را بر ظالم مسلط کنند و آبادانی را به آن کشور برگردانند. یکی از محورهای اصلی گفتمان انقلاب اسلامی ایران، وجه استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم بوده است. این امر از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب خود را بطور پر رنگی نشان داد بگونه ای که تاسیس سفارت فلسطین به جای سفارت رژیم جعلی صهیونیستی را می توان نمادی از آن دانست؛ ثانیا از لحاظ سیاسی و منطقه ای ایران و لبنان و فلسطین و سوریه در طول هم قرار دارن یعنی اسرائیل پس از عبور از سد فلسطین و لبنان و سوریه به ایران حمله ور خواهد شد که چنین امری هم محال است...

گذر تنها سه سال از حوادث سال 88 در ایران به خوبی نشان می دهد "نه غزه نه لبنانی ها" با فهم اندک، سطحی و سیاست زده خود نه تنها در راستای وظایف یک مسلمان عمل نکردند که در عمل بر خلاف منافع ملی و وطن خود حرکت کردند؛ اقداماتی که اگر روزگاری قرار بود توسط دولت و اکثریت ملت ایران ادامه یابد این روزها نتیجه تحولات منطقه را نیز به نحو دیگری رقم می زد، شاید جنگ 8 روز غزه به نحو دیگری پایان می یافت و شاید این روزها به جای آنکه مقامات ارشد رژیم صهونیستی درگیر علل شکست خود باشند و "میدل ایست آنلاین" از بی خبری نتانیاهو از موشکهای فجر 5 ایران سخن بگوید، تهدید نظامی ایران حتی جنبه عملی به خود می گرفت و ضلع سوم اشغال افغانستان و عراق،  با اشغال ایران عملی می شد.

دبیر کل حزب الله لبنان : "بعد از انتخابات در ایران اتفاقات ناگواری افتاد که موجب خون دل وعزای ما شد وبسیاری افراد از سرتاسر جهان تماس گرفته وگریه می کردند چون ما هویت خودمان را با هویت جمهوری اسلامی یکسان می دانیم."

ارسال نظر

  • مسعود
    2

    ببین اخوی اولا همین مردم مظلوم مسلمان فلسطین در جنگ ایران و عراق به مردم مظلوم ایران حمله کردند و حسابی طرف صدام رو داشتند شاید بتونید تاریخ رو پاک کنید اما عوض نمیتونید بکنید! دوما اگر ایران به این کشور ها کمک نمیکرد دیگر دلیلی بر دشمنی اسرائیل با ایران وجود نداشت تا بخواد به ایران حمله کنه کمااینکه ما در زمان شاه هم روابط نزدیکی با اسرائیل داشتیم و هیچ دشمنی بین ما نبود ضمن اینکه بسیاری از فشار های سیاسی کشور های مختلف هم به خاطر همین کمک هاست من نمیگم این شعار درسته اما لطفا منو توجیه کن که چرا با توجه به این مطالبی که گفتم باید به آنها کمک کنیم در حالی که مردم خودمون زیر فشار گرانی دارند به زانو در میان

  • گلستانی
    1

    ممکنه برخی موارد سران دست نشانده فلسطین بخاطر عرب بودن و ظاهر ضد اسرائیلی صدام از او حمایتهایی کرده باشند اما ما باید اصل قضیه را ببینیم دین و وجدان ما میگوید از مظلوم در هر شرایطی حمایت و از ظالم دوری کنیم .

    اگر دنبال نفع دنیا واقتصاد باشیم شاید برخی موارد فرق کند اما اگر دنبال وحدان و انسانیت باشیم باید از مردم ستمدیده حمایت کنیم

آخرین اخبار