رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در سخنرانی عصر جمعه خود از عبارتی مجعول به جای «خلیج‌فارس‌» استفاده کرد که علاوه‌ بر مستندات تاریخی فراوان، بر روی سنگ قبر سربازان آمریکایی نیز که در خلیج‌فارس و در طی مداخلات متعدد این کشور در خاورمیانه کشته شده‌اند به صراحت از «‌خلیج‌فارس‌» استفاده شده است.

آقای ترامپ! اگر نام خلیج‌فارس را فراموش کرده‌ای به سنگ قبر سربازانت نگاه کن!

به گزارش گلستان24، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در سخنرانی عصر جمعه خود از عبارتی مجعول به جای «خلیج‌فارس‌» استفاده کرد که علاوه‌ بر مستندات تاریخی فراوان، بر روی سنگ قبر سربازان آمریکایی نیز که در خلیج‌فارس و در طی مداخلات متعدد این کشور در خاورمیانه کشته شده‌اند به صراحت از «‌خلیج‌فارس‌» استفاده شده است.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات روز جمعه خود علیه ایران دروغ‌های متعددی را بر زبان راند که در این مجال قصد پرداختن به آن را نداریم ولی بهره گرفتن نامبرده از واژه مجعول خلیج ع ر ب ی علاوه ‌بر آنکه با مستندات بی‌شمار تاریخی سنخیتی ندارد نشان از بی‌مبالاتی مشاوران وی دارد، مشاورانی که پیش از سخنرانی ترامپ به وی نگفته بودند که قبل از هر گونه اظهار نظر تاریخی نگاهی به سنگ قبر سربازان آمریکایی که در خلیج‌فارس کشته شده‌اند بیندازد، سنگ قبرهایی که بر روی آنها نوشته شده است‌: «‌مکان مرگ‌: خلیج‌فارس‌».

جالب آنکه خود آمریکایی‌ها نیز می‌دانند که نام حقیقی خلیج همیشه فارس همانی است که همگان از آن استفاده می‌کنند یعنی «‌خلیج‌فارس» و از این رو است که «‌کاخ سفید‌» در انتشار متن سخنرانی ترامپ به جای واژه مجعولی که وی از آن استفاده کرد از عبارت صحیح یعنی «‌خلیج‌فارس‌» استفاده کرده است.

سنگ قبر سربازان آمریکایی

مردم ایران جواب ترامپ را دادند

به دنبال «‌غلط‌گویی‌» آشکار ترامپ موجی از واکنش‌ها فضای مجازی را دربر گرفت، واکنش‌هایی که به ترامپ هشدار می‌دادند حد و اندازه خود را بداند و در حریمی ورود نکند که سواد آن را نداشته و اطلاعی از آن ندارد.

بسیاری از هنرمندان و کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از «خلیج‌فارس» و همچنین هشتک Persian_gulf# به این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.

شهاب حسینی هنرپیشه با انتشار تصویر قدیمی از ایران و «خلیج‌فارس» به این موضوع واکنش نشان داد، سید جواد رضویان هنرپیشه نیز با انتشار تصویری در اینستاگرام خود نوشت:

تا هست جهان جهل بَدان می‌ماند

او خلیج‌فارس را عرب می‌داند

گر آب رود ز برکه‌ها بالاتر

یک زشت وزغ ابوعطا می‌خواند

در شبکه اجتماعی توئیتر نیز کاربران با هشتک Persian_gulf# نسبت به نام جعلی خلیج ع رب‌ی واکنش نشان دادند.

- مدال افتخاری که به فرمانده ناو وینسنس دادند نام خلیج‌فارس توش حک شده

- بهتره ترامپ یه سری به گورستان سربازهاش و یادبودهای دوران جنگ بزنه تا دیگه در مورد خلیج‌فارس ‌اشتباه به این بزرگی مرتکب نشه.

- روی سنگ قبر سرباز آمریکایی نام ‌خلیج‌فارس حک شده. ریتوییت کنید برسه دست خود ترامپ.

- ایرانی‌ها یک ضرب‌المثلی دارند که می‌گه: با دهن سگ، آب دریا نجس نمیشه.

- اینطور که مشخصه باید بر همه نادونی‌هات عدم شناخت از مردم ایران هم اضافه کنیم آقای ترامپ!

- هواپیمای مسافربری رو روی خلیج‌فارس مورد حمله موشکی قرار دادید و به حمله‌کننده مدال دادید.

- هیچ‌چیز به اندازه حماقت دونالد ترامپ در ع رب ی خواندن خلیجی که تا ابد فارس می‌ماند نمیتونست مردم ایران رو در مقابلش یک‌صدا کنه.

- خلیج‌فارس بود وقتی شما به دنیا نیومده بودی، خلیج‌فارس هم می‌مونه وقتی از این دنیا بری آقای نامحترم.


منبع: کیهان

ارسال نظر

آخرین اخبار