در واکنش به انتقادات؛

علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی، درباره برداشت‌ها از سخنان اخیرش گفت: آنچه گفتم حرف جدیدی نبود.

 یونسی : آنچه گفتم حرف جدیدی نبود

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی، درباره برداشت‌ها از سخنان اخیرش گفت: آنچه گفتم حرف جدیدی نبود.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ با ملت‌های همسایه خود پیوند قومی و فرهنگی داشته است و از اتفاقاتی مانند آنچه برای ایزدی‌ها و سایر اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی در عراق و سوریه رخ داد، متأثر شد.

یونسی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر خود را دوست و حامی کشورها و مردم منطقه خاورمیانه می داند و همواره بر تمامیت ارضی و استقلال آن کشورها تاکید می کند.

یونسی در ادامه بیان کرد: برخی جریانات سیاسی سخنم را به گونه دیگری منعکس کردند به طوری‌ که رسانه‌های خارجی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند و از نفوذ معنوی ایران در منطقه خاورمیانه ناراحتند، سخنانم را تحریف کردند و به فضاسازی رسانه‌ای پرداختند.

نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک سال نو و تشکر از حمایت‌های دولت یازدهم و اقدامات دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برای پیگیری مسایل اقلیت‌های دینی، خواستار توجه و کمک بیشتر دولت در حوزه اجرایی و همچنین رفع مشکلات حقوقی اقلیت‌های دینی شدند.

در حالی که یک هفته از اظهارنظر نسنجیده حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی می گذرد، واکنش ها و حاشیه ها به این اظهارات همچنان ادامه دارد و در کشورهای عربی همچنان علیه این موضوع و جمهوری اسلامی ایران هجمه و انتقاد می شود. پس از واکنش نسبتا تند ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق که گفته بود «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند»، رسانه های غربی نیز به طور ویژه به این مساله پرداخته اند.

براساس این گزارش، علی یونسی در همایش «هویت ایرانی» در تهران گفته بود: «امپراطوری ایران به پایتختی بغداد مانند گذشته در طول تاریخ احیاء شده است. بغداد مانند گذشته حوزه تمدنی، فرهنگی و هویتی ماست... جغرافیای ایران و عراق قابل تجزیه نیست و فرهنگمان غیر قابل تفکیک است... تمام منطقه خاورمیانه ایران است و تمام ملت های منطقه بخشی از ایران هستند و ما خواهان تاسیس اتحادیه ایران در منطقه هستیم.»

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار