تکذیبیه دفتر «یونسی» و روزنامه «آرمان» دروغ از آب درآمد

تأیید خبر احضار علی یونسی به دادگاه ویژه روحانیت توسط دادستان این دادگاه، از دروغ بودن تکذیبیه دفتر یونسی و ادعای روزنامه آرمان حکایت می‌کند.

دروغ روزنامه خاندان هاشمی رفسنجانی+تصاویر

به گزارش گلستان 24، عصر روز سه‌شنبه 26 اسفند، خبرگزاری تسنیم در خبری از احضار حجت‌الاسلام «علی یونسی» دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به دادگاه ویژه روحانیت در پی اظهارات حاشیه‌ساز اخیر وی خبر داد.

این احضار پس از آن صورت گرفت که اظهارات علی یونسی مبنی بر اینکه "عراق مرکز و پایتخت ماست"، به صورت گسترده‌ای توسط رسانه‌های غربی و عربی مخالف جمهوری اسلامی ایران در راستای پروژه‌های ایران‌هراسی برجسته و موجب شد مسئولان عراقی ازجمله ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نسبت به این سخنان شدیداً واکنش نشان دهند.

با این حال، روزنامه آرمان نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی، روز گذشته مدعی تکذیب خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احضار علی یونسی به دادگاه ویژه روحانیت توسط دفتر دستیار ویژه رئیس جمهور شد.

روزنامه آرمان در گزارشی که در این باره تنظیم کرده بود، با استفاده از ادبیاتی غیرحرفه‌ای و آمیخته به عصبانیت، مدعی تکذیب سریالی خبرهای خبرگزاری تسنیم شد و در عین حال از قول مسئول روابط عمومی و ارتباطات دفتر یونسی، رسانه‌ها را به رعایت اخلاق و کار صحیح و حرفه‌ای توصیه کرد!


 اما روز گذشته دادستان ویژه روحانیت تهران رسماً احضار علی یونسی به دادگاه ویژه روحانی را تأیید و گزارش روزنامه آرمان و اظهارات مسئول روابط عمومی و ارتباطات دفتر دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی را تکذیب کرد.

حجت‌الاسلام محمد موحد دادستان ویژه روحانیت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن تأیید خبر تسنیم مبنی بر احضار علی یونسی به این دادگاه، از از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین برای یونسی خبر داد و اتهام یونسی را اظهارات خلاف امنیت ملی عنوان کرد.

تأیید خبر خبرگزاری تسنیم توسط مرجع رسمی، موجب شد روزنامه آرمان که در شماره روز گذشته خود مدعی تکذیب خبر تسنیم و تکذیب‌های سریالی اخبار خبرگزاری تسنیم شده بود، در شماره امروز خود بدون اشاره به گزارش روز گذشته، مصاحبه خبرگزاری تسنیم با دادستان ویژه روحانیت تهران و اظهارات وی مبنی بر تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین برای علی یونسی را آن‌هم نه در صفحه اول (محل درج گزارش روز گذشته) که در صفحات داخلی خود منتشر کند.


نکته جالب اینکه روزنامه آرمان که از قول مسئول روابط عمومی دفتر یونسی رسانه‌ها را به رعایت اخلاق و کار صحیح و حرفه‌ای توصیه کرده بود، خبر اختصاصی خبرگزاری تسنیم را بدون ذکر منبع منتشر و در پایان نیز، به نقل از یک سایت اصلاح‌طلب، خبرگزاری تسنیم را به "تحریف اخبار و نشر اکاذیب و جعل خبر" متهم کرده است.

حال که صحت خبر خبرگزاری تسنیم توسط مراجع رسمی به تأیید رسیده است، خبرگزاری تسنیم وظیفه خود می‌داند که روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام علی یونسی و نیز روزنامه آرمان را به رعایت صداقت، اخلاق و اصول حرفه‌ای و کاری و عدم چشم‌پوشی از منافع ملی به خاطر منافع باندی و حزبی و سیاسی توصیه کند.


اظهارات آقای یونسی در شرایطی که صهیونیست‌ها و غربی‌ها در راستای پروژه ایران‌هراسی، جمهوری اسلامی را به تلاش برای بازسازی امپراطوری باستانی خود و سیطره بر کشورهای منطقه متهم می‌کنند، چیزی جز آب به آسیاب دشمن ریختن و تأیید اتهام‌زنی‌های صهیونیست‌ها و غربی‌ها نبوده و همانطور که دادستان ویژه روحانیت تهران تأکید کرده، اظهاراتی خلاف منافع ملی است، لذا انتظار می‌رود دفتر آقای یونسی و روزنامه آرمان به عنوان روزنامه حامی دولت به جای متهم کردن خبرگزاری‌های داخلی به کذب‌گویی و تحریف و جعل خبر، در مقام تصحیح اظهارات نسنجیده و دردسرساز اخیر و عذرخواهی رسمی و دلجویی از ملت و دولت عراق برآمده و منافع ملی را به پای منافع حزبی ذبح نکنند.

به گزارش تسنیم، روزنامه آرمان که به ارگان خانوادگی هاشمی رفسنجانی نیز مشهور است، در ماه‌های اخیر دست به رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای متعددی برای کسب تیراژ و مخاطب بیشتر زده است که موارد فوق‌‌الذکر ازجمله این رفتارهاست./سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار