علامه مرتضی المحطوری یکی از مراجع جنبش انصارالله و رئیس مؤسسه فرهنگی بدر یمن در انفجار امروز مسجد بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت ‎یکی ازمراجع جنبش ‎انصارالله /تصاویر +18

تروریست‌های تکفیری داعش روز جمعه با حمله انتحاری به دو مسجد شیعیان در صنعاء پایتخت یمن، روز خونینی را رقم زدند که در آن بیش از ۲۷۰ تن از نمازگزاران شهید و زخمی شدند.

به گزارش گلستان 24 ، دو انفجار در مسجد الحشحوش در منطقه الجراف شمال صنعاء و دو انفجار دیگر در مسجد بدر در منطقه الصافیه در مرکز صنعاء بوقوع پیوست.

کمیته امنیتی گروه الحوثی (جنبش انصار الله یمن) اعلام کرد: در انفجارهای امروز صنعاء بیش از ۷۷ تن شهید شدند.

عناصر انتحاری داعش پس از عبور از ایست‌های بازرسی خود را به داخل مسجد الحشوش و بدر رسانده و منفجر کرده‌اند.

در این انفجارها «مرتضی بن زید المحطوری» یکی از مراجع جنبش انصارالله و رئیس مؤسسه فرهنگی بدر یمن به شهادت رسید.

یکی از افراد انتحاری خود را در صف جلویی مسجد بدر نزدیکی علامه شیخ مرتضی المحطوری منفجر کرد که منجر به شهادت ایشان و ده‌ها تن از نمازگزاران گردید.

شمار شهدا و مجروحان این حملات در حال افزایش است بطوری که برخی منابع خبری از افزایش شهدای حملات انتحاری روز جمعه به ۱۳۷ نفر و مجروح شدن ۳۴۵ نفر خبر داده‌اند.

گفتنی است شهید المحطوری در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری که سه ماه پیش در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد شرکت کرده و به سخنرانی پرداخت.

این عالم برجسته یکی از تشکیل دهندگان شورای مجمع تقریب مذاهب اسلامی در یمن بود که توانست ارتباطات خوبی با علمای جهان اسلام برقرار کند.

وی همچنین از فقه زیدی و فقه شیعه به عنوان دو بال برای یک جسم یاد کرده و گفته بود: هیچیک از کتاب‌های مهم زیدی را نمی‌بینید مگر اینکه از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در آن آمده و بهترین سند برای رسیدن به آموزه‌های اسلامی، اهل بیت(ع) هستند.





ارسال نظر

آخرین اخبار