یک خلبان آمریکایی که قصد داشت برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه برود، دستگیر شد.

خلبان آمریکایی که عاشق داعش است + عکس

به گزارش گلستان 24، دستگیری “تایرود ناتان پوگ” که خلبان سابق نیروی هوایی آمریکا است، افکار عمومی آمریکایی ها را به خود جلب کرده است .

۴

رسانه‌های آمریکایی نوشتند : پوگ ۴۷ ساله یکی از قدیمی‌ترین خلبانان نیروی هوایی آمریکا است، و قبلاً در یک شرکت هواپیمایی به عنوان نیروی فنی کار می‌کرد و رایانه شخصی وی حاوی اطلاعاتی درباره گذرگاه‌های مرزی ترکیه با سوریه و نقشه مناطق تحت تصرف داعش بود.

پوگ در ترکیه پیش از گذشتن از مرزهای این کشور با سوریه دستگیر شد و به مصر منتقل گردید؛ و از آنجا با هواپیما به آمریکا برگردانده شد .

یکی از همکاران سابق پوگ اعلام می‌کند که وی قبلاً به دنبال همکاری با اسامه بن لادن سرکرده سابق تشکیلات القاعده بود، و سال ۲۰۰۲ نیز می‌خواست به شبه‌نظامیان در چچن بپیوندد.

پوگ در نامه‌ای به همسر مصری خود نوشته است : “من مجاهد هستم. من شمشیری برای نابود کردن یاغیان و سپری برای دفاع از مظلومان هستم و از توانمندی‌هایی که خداوند به من داده است ، برای تشکیل خلافت اسلامی و دفاع از آن استفاده خواهم کرد و با پیروزی یا شهادت بازخواهم گشت .”

بازرسان اعلام می‌کنند که پوگ قبلاً سال ها در یکی از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا به عنوان نیروی فنی کار می‌کرد و همکارانش از افکار افراطی وی مطلع بودند و پوگ می‌توانست در آن سال ها مشکلاتی را برای هواپیماها ایجاد کند یا اطلاعاتی مهم را در اختیار گروه‌های افراطی بگذارد/العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار