حظه به لحظه با تحولات یمن؛

عربستان سعودی با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت به یمن حمله کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا صبح امروز آغاز شده است طوفان اراده نامیده شد.

65 شهید در حمله سعودی‌ها به یمن/ مردم به میدان آمدند

به گزارش گلستان 24 ، بامداد امروز پنج‌شنبه جنگنده‌های عربستان سعودی به مواضع انصارالله در یمن حمله کردند و 13 غیرنظامی را در صنعا کشتند. انصارالله گفته که با قاطعیت پاسخ این تجاوز را خواهد داد.

عربستان سعودی با همکاری آمریکا، مصر، بحرین، امارات، قطر و کویت به یمن حمله کرد. این عملیات که با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا صبح امروز آغاز شده است طوفان اراده نامیده شد.

10  کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

مهمترین اخبار مربوط به تحولات یمن را در زیر مشاهده می کنید:

-العربیه: اتحادیه عرب مجوز مداخله نظامی ائتلاف عربستان را در یمن صادر کرد. وزیر خارجه آمریکا نیز از اعضای اتحادیه عرب برای مداخله نظامی در یمن قدردانی کرد.

-العالم: سخنگوی انصار الله گفت: ملت یمن خود را برای دفاع در برابر هرگونه تجاوز از سوی هر کشوری آماده کرده است.

-العالم: وزیر امور خارجه بحرین با سرپوش گذاشتن بر جنایات آل خلیفه در حق انقلابیون و مردم بحرین، علیه مردم و کشور یمن به زعم خود جنگ فی سبیل الله اعلام کرد.

-العالم: آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در شرم‌الشیخ مصر

-المیادین: اگر حملات عربستان به یمن ادامه یابد احتمالا ایران ‌مواضعش را تغییر می دهد.

-العالم: حزب الامه یمن تمامی اعضا و سران خود و همه ملت آزاده یمن را به حضور در خط مقدم دفاع از کشور فرا خواند.

-هزاران یمنی در صنعا علیه عربستان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر عربستان تجمع کردند: یمن گورستان مزدوران عربستان خواهد شد/ مزدوران عربستان اگر وارد یمن شوند از آن نخواهند توانست خارج شوند.

- جنگنده‌های سعودی بار دیگر پایگاه‌های نظامی در صنعا را بمباران کردند.

- عربستان کشورها را به قطع صادرات نفت خاورمیانه تهدید کرد.

 

تصاویر کودکان یمنی که در حملات هوایی آل‌سعود جان باخته‌اند

 

روزنامه عربستانی عکاظ: شرکت های هواپیمایی عربستان کلیه پروازهای خود را به جنوب این کشور تا اطلاع بعدی تعلیق کردند.

المیادین: روسیه با ابراز نگرانی شدید از تحولات در یمن خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این کشور و آغاز گفتگوهای ملی شده است.

17:45

المیادین: نیروی دریایی ارتش مصر از اعزام چهار کشتی نظامی به دریای سرخ خبر داد.

برخی خبرگزاری ها از اسارت چند تفنگدار سعودی در مناطق مرزی عربستان با یمن خبر داد.

العالم: هزاران تن از مردم یمن، در صنعا تظاهرات کردند و برای نخستین بار، در تظاهرات خود سلاح به دست گرفتند تا آمادگی خود را برای مقابله با تجاوزات عربستان سعودی اعلام کنند.

منابع خبری گزارش دادند: مردم عربستان در استان "قطیف" علیه حمله ارتش سعودی به یمن دست به راهپیمایی زدند.

 

فرماندهی پسر پادشاه عربستان در تجاوز به یمن

المیادین: خالد المدانی عضو شورای عالی کمیته‌های انقلابی یمن گفت که این کشور به گورستانی برای عربستان و مزدوران آن تبدیل خواهد شد.

عباس عراقچی دیپلمات ارشد ایرانی در مذاکرات هسته ای در جمع خبرنگاران در لوزان گفت: اینجا فقط برای مذاکرات هسته ای آمده ایم و در مورد یمن با 5+1 گفتگو نمی کنیم.

رادیو فرانسه: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که همراه با جان کری برای مذاکرات اتمی در لوزان بسر می برند اندکی قبل از اظهارات آقای کری، حملات هوایی به یمن را یک اقدام خطرناک خواند و به کشورهای ائتلاف هشدار داد که نباید با گروههایی مانند "القاعده" و "داعش" همسویی کنند.

برخی منابع خبری از افزایش قربانیان حمله عربستان به غیرنظامیان یمنی به 65 شهید خبر می دهند.

18:48

خبرگزاری دولتی عربستان: مراکش نیز وعده داده است در عملیات علیه نیروهای شیعه حوثی شرکت کند.

صدای آمریکا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن با منصور هادی در تماس است و با عربستان سعودی و شورای همکاری خیلج فارس از نزدیک همکاری می کنیم، تا انتقال سیاسی آرام در یمن را میسر کنیم. با توجه به نزدیکی جغرافیایی عربستان و جمهوری یمن، نگرانی ریاض از بابت نا آرامی های فراینده در کشور همسایه اش، کاملا قابل درک است.

العربیه: عربستان با همراهی سربازان دیگر کشورهای عربی، در حال آماده شدن برای حمله زمینی به یمن است.

حزب‌الله لبنان به شدت حملات سعودی آمریکایی علیه ملت و ارتش یمن را به شدت محکوم کرد.

19:05

هاآرتص: در بحبوحه مذاکرات هسته ای ایران، جان کری به صورت تلفنی با وزای خارجه کشورهای عربستان، امارات، بحرین، کویت و عمان گفت و گو کرد. در این تماس های تلفنی، کری از این کشورها برای عملیات های نظامی امروز در خاک یمن "قدردانی" کرده است.

العالم: مخالفان انصار الله نیز با حمل سلاح، آمادگی خود را برای دفاع از میهن اعلام کرده و بسیاری از رزمندگان به سوی مرزهای عربستان رهسپار شده اند.

العالم: کمیته های مردمی یمن و انصار الله وارد بیش از 35 روستای مرزی عربستان شدند.

العالم: عربستان بیش از 7 فرودگاه خود را بسته و بازارها و خیابان های شهرهای جنوبی عربستان در نزدیکی یمن، خالی از حضور مردم است.

شورای اتحادیه علمای یمن برای مبارزه با تجاوز عربستان سعودی و 9 کشور دیگر به یمن  اعلام جهاد کرد.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین یکی از بزرگ‌ترین ائتلاف‌های سیاسی معارض در بحرین تجاوز عربستان به یمن را بشدت محکوم و اعلام کرد: عربستان آتشی روشن کرد که باید تبعاتش را تحمل کند.

العالم: قبایل یمن در این کشور ضمن اعلام بسیج عمومی از مردم این کشور خواستند در برابر تجاوز عربستان به مردم بی‌دفاع مسلح شوند.

النشره: "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که حمله نظامی عربستان و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس به خاک یمن با موافقت و تأیید اتحادیه عرب صورت گرفته است.

عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان نیز اعلام کرده است که امنیت عربستان، خط قرمز برای سودان است و این کشور از حمله عربستان به یمن حمایت می کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار