ورود سلیمانی به صنعا نشان می دهد که تهران تصمیم ندارد حتی یک اینچ ازقلمروی طرفداران خود را از دست بدهد.

ادعای دبکافایل: قاسم سلیمانی روز جمعه وارد صنعا شد

پایگاه خبری دبکافایل مدعی شده است که سردار قاسم سلیمانی، روز جمعه ۲۷مارس وارد صنعا شده است.

به گزارش گلستان 24 ؛ دبکافایل مدعی شده است که هدف سفر قاسم سلیمانی به صنعا، سازماندهی یک ضدحمله و همچنین سومین حمله روبه جلوی ایران درخاورمیانه پس از عراق و سوریه است.

مداخله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر علیه حوثی های مورد حمایت ایران در دروازه های بندر بزرگ یمن صورت گرفت که مرکز فرماندهی آن، از تنگه باب المندب، شاهراه حیاتی حمل و نقل نفت بین اقیانوس هند و خلیج فارس از طریق کانال سوئز و دریای مدیترانه است.

ورود سلیمانی به صنعا نشان می دهد که تهران تصمیم ندارد حتی یک اینچ ازقلمروی طرفداران خود را از دست بدهد. این درحالیست که تهران همواره بر تقاضای خود مبنی بر تسلط به عنوان قدرت پیشروی خاورمیانه تاکید کرده است؛ موضوعی که واشنگتن وعده آن را به تهران در صورت رسیدن به توافق هسته ای داده است.

به گفته منابع نظامی دبکافایل، نیروهای هوایی عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس به همراه واحد دریایی مصر در ۴۸ ساعت اولیه خود، از رسیدن کمک های هوایی و دریایی ایران به حوثی ها جلوگیری کرده اند. اکنون سردارس لیمانی نیازمند ابزاری برای شکستن محاصره عربستان-مصر و بازگرداندن راه های کمک های ایران است.

دلکافایل ادعای حضور سردار سلیمانی در یمن در حالی مطرح کرده است که جنبش شیعی حوثی های یمن، حضور سردار سلیمانی را در روزهای گذشته در یمن تکذیب کرده بود. علاوه بر این هنوز هیچ شواهدی مبنی بر حضور سردار سلیمانی در یمن وجود ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار