آخرین تحولات یمن؛

هفتمین روز حملات عربستان سعودی به یمن در شرایطی آغاز شده که بنابر اعلام یونیسف دستکم 62 کودک یمنی در حملات هوایی جنگنده‌های سعودی کشته شده‌اند.

همکاری اسراییل به عربستان در حمله هوایی به یمن/ سرنگونی یک جنگنده عربستانی در یمن

به گزارش گلستان 24، بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات "توفان قاطع" (عملیة عاصفة الحزم- Operation Decisive Storm - برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

جدیدترین اخبار حوادث یمن را در ادامه پیگیری کنید.

برگزاری تظاهرات هزاران نفری در بغداد/اعلام آمادگی سازمان «بدر» عراق برای مقابله با تجاوز عربستان به یمن
سازمان بدر عراق که اکنون در حال نبرد با تکفیری‌های داعش در کشورش است، برای کمک به انصارالله در یمن اعلام آمادگی کرد.
بر اساس این گزارش، هزاران نفر از اعضای این سازمان و نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش، در بغداد، عصر سه‌شنبه (دیروز) با برگزاری تظاهرات به عملیات «توفان قاطع» عربستان علیه یمن اعتراض کردند.
«معین الکاظمی» نماینده پارلمانی عراق از فراکسیون بدر گفت که شمار زیادی از عراقی‌ها آماده‌اند که در صورت موافقت رهبر انصارالله، برای دفاع از یمن وارد عمل شوند.

28 کشته در حمله جنگنده‌های سعودی به الحدیده
حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه مسکونی در منطقه «الألبان» در استان الحدیدة در غرب یمن 28 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.
این درحالی است که روز گذشته سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 100 غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن جان خود را از دست دادند که 62 تن از آنها کودک هستند.
کشتار غیرنظامیان در حملات اخیر عربستان به ویژه در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان در استان حرض 45 کشته برجای گذاشت.

*مشارکت آمریکا در تجاوز نظامی به یمن

همکاری اسرائیل با عربستان در حملات هوایی به یمن
حسن زید یکی از رهبران انصارالله در صفحه شخصی‌اش در فیس‌یوک خبر داد که هواپیماهای اسرائیلی در عملیات علیه یمن با عربستان سعودی همکاری دارند.
وی نوشته که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نیروی هوایی این کشور دستور داده تا با سعودی‌ها در حملات هوایی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی همکاری اطلاعاتی و عملیاتی داشته باشند.

ابراز نگرانی بان‌کی‌مون از کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی عربستان به یمن
بان‌کی‌‌مون دبیرکل سازمان ملل از کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی عربستان به اردوگاه آوارگان یمنی در حرض در شمال این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد. حمله هوایی دو روز قبل جنگنده‌های سعودی به اردوگاه اوارگان یمنی در حرض منجر به کشته شدن 45 نفر شد. سازمان ملل پیش از این اعلام کرد که نزدیک به 100 غیرنظامی در حملات عربستان به یمن کشته شده‌اند.

همچنین اتحادیه اروپا 6 روز پس از آغاز حملات هوایی عربستان سعودی به یمن با صدور بیانیه‌ای از کشتار غیر نظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرد./مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار